Piloti škodovek v rallye neriskují

Villa Carlos Paz - Fin Tommi Mäkinen s vozem Subaru se po druhé etapě Argentinské rallye posunul do čela průběžného pořadí. Jeho náskok před krajanem Marcusem Grönholmem, vedoucím závodníkem letošního světového šampionátu, však činí pouhých pět desetin sekundy. V úvodu sobotní etapy měl Grönholm potíže s hydraulikou svého peugeotu, postupně ztratil stovteřinový náskok i vedení a v závěrečných rychlostních zkouškách se již nedokázal probít před čtyřnásobného mistra světa zpět do čela.

Třetí je s více než půlminutovým odstupem obhájce titulu Brit Richard Burns s dalším
peugeotem.  Mäkinen agentuře Reuters přiznal, že i on měl v sobotu potíže s technikou. "Proto jsem rád, že jsem se udržel ve vedení. Rallye bude dramatická až do konce, navíc naše vyhlídky nejsou špatné," těšil se zkušený finský jezdec.

Po Harrim Rovanperäm museli v sobotu odstoupit z Argentinské rallye i další přední závodníci, Belgičan Freddy Loix a Francouz Gilles Panizzi, druhý muž průběžného pořadí MS. Soutěž dnes odpoledne skončí čtyřmi rychlostními zkouškami.

Tým Škoda Motorsport pokračoval v úspěšném tažení. Po sobotní druhé etapě figurují v soutěžním poli všechny tři Octavie WRC, z nichž dvě se umisťují v první
desítce absolutního hodnocení. Pokud chtějí škodovky poprvé letos
bodovat, potřebují se posunout mezi nejlepší šestici.

Nejlépe je na tom zatím Gardemeister, ale sobotní etapu neprojel bez potíží. Na startu jedné ze dvou superspeciálních zkoušek mu zhasl motor, pak obdržel desetisekundovou penalizaci za pozdní výjezd ze servisní zóny. Důvodem zdržení bylo časově náročné seřízení geometrie, která utrpěla poté, co v 11. erzetě kolo jeho vozu zavadilo o mohutný kámen.

"Kolo nás zlobilo i při odpolední sérii testů. Po výměně brzdových destiček jsme si také museli dávat větší pozor," řekl sedmadvacetiletý Fin. O 19 let starší Eriksson je s průběžnou devátou pozicí spokojen. "Jelo se mi podstatně lépe než v pátek,
protože cesty byly mnohem čistší. Snažíme se jet v klidu a zbytečně neriskovat," prozradil taktiku.

Pozzo se s každým kilometrem více sžíval s vozem a zajížděl solidní časy. Jeho největší problém znamenala porucha posilovače, který vysadil na půli cesty prvního měřeného testu a Pozzo musel dojet zbývajících asi 40 "ostrých" kilometrů bez něj. "Auto funguje téměř perfektně, ale co mě těší ještě víc, je to, že si stále víc věřím. Dnešek bude náročný, pojede se vysoko v horách a můžeme často čekat mlhu," projevil argentinský rodák znalost místních podmínek.

Výsledky - po druhé etapě: 1. Mäkinen (Fin./Subaru) 3:15:01,5, 2. Grönholm
(Fin./Peugeot) -0,5, 3. Burns (Brit./Peugeot) -34,7, 4. Solberg (Nor./Subaru) -1:43,0, 5. Sainz (Šp./Ford) -1:51,9, 6. C. McRae (Brit./Ford) -3:31,1, 7. Martin (Est./Ford) -4:00,8, 8. Gardemeister (Fin./Škoda) -5:38,9, 9. Eriksson (Švéd./Škoda) - 6:35,4, 10. Kankkunen (Fin./Hyundai) -8:57,3, ...12. Pozzo (Arg./Škoda) -12:52,7, Valoušek (ČR/Mitsubishi) nedokončil.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž