Cestu za druhým letošním titulem mohl Pechovi v Labské rallye ještě zkomplikovat Štěpán Vojtěch s peugeotem 206, který skončil těsně druhý v páteční večerní městské erzetě.
Dnešní úvodní měřený úsek vyhrál a dostal se do čela. Pak ho však začaly trápit potíže s převodovkou a v páté rychlostní zkoušce odstoupil.
Pech jinou konkurenci nenašel, zvítězil na všech úsecích a před druhým Karlem Trněným měl v cíli náskok jedné minuty a 13 sekund. Třetí místo obsadil při své premiéře za volantem octavie WRC Leoš Flídr.
Ani Pech se problémů nevyvaroval. Po čtyřech rychlostních zkouškách mu přestalo fungovat řazení a mohl při přejezdu do servisní zóny používat pouze čtvrtý a šestý rychlostní stupeň.
"V tu chvíli jsem se bál o převodovku. Snažil jsem se jet pomalu a nechával jsem zařazenou čtyřku. Šlo o to, dostat se do servisní zóny, což se mi podařilo," řekl plzeňský závodník novinářům.
I v závěru rallye si navzdory náskoku udržoval koncentraci.
"Věděl jsem o ztrátě Štěpána Vojtěcha a bylo mi jasné, že bez výjimečných okolností nás nemůže dohnat," uvedl Pech.
Z prvního double v českých automobilových soutěžích měl velkou radost.
"Chtěl jsem to moc dokázat a těší mě to tím spíš, že se mi to podařilo v tvrdých soubojích, ve kterých jsme se Štěpánem Vojtěchem určitě předvedli lidem hezké závody. Ve dvoudenních rallye si můžete dovolit taktizovat, ale ve sprintrallye to nejde," prohlásil Pech
"Musíte jet hodně tvrdě a nemyslet na to, že auto občas schytá hodně tvrdé rány, protože jinak nevyhrajete," dodal.
Druhý Trněný si dojel pro letošní maximum ve sprintrallye.
"Výsledek byl určitě lepší než můj předvedený výkon, ale v konečném pořadí jsem se třetí příčkou spokojený," řekl.
Třetím místem překvapil Flídr. "Poznávali jsme auto a skvěle jsme se svezli. Měli jsme dvě menší krizové situace, ale ustáli jsme je bez následků. Auto v provedení WRC se řídí skvěle, zejména má skvělé brzdy a podvozek. Doufám, že to nebyl náš poslední start s ním," uvedl Flídr.
Výsledky:
1. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) 37:20,1 min., 2. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) -1:13,0, 3. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) -1:37,9, 4. Komárek, Roupec (Mitsubishi Lancer EVO VI) -1:56,8, 5. Peták, Benešová (Renault Clio S1600) -2:17,6, 6. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia) -2:17,9.
Průběžné pořadí po osmi závodech:
1. Pech 222 bodů, 2. Š. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) 162, 3. Trněný 119, 4. Komárek 73, 5. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo VII) 50, 6. Peták 44.