"Je to složitá situace, nemáme vůbec jasno. Na penězích od Čepra jsme závislí. Dostali se do velmi špatné situace, ale ne vlastní vinou. Vypadá to jako cílený útok na firmu. Momentálně s nimi nemáme na příští rok podepsanou smlouvu, čekáme," objasnil svoji nynější pozici druhý jezdec letošního českého šampionátu a mistr ve sprintrallye.
"Focus WRC stál hodně peněz a musí jezdit. Příští rok ještě platíme leasing," dodal.
Zatím má jistý start jen v Jänner rallye, na kterou sehnal peníze od dalších sponzorů. "Dobrým signálem pro nás je to, že Čepro má zájem na podpisu smlouvy. Dělali jsme jim tu propagaci a myslím, že to byla velmi dobrá reklama. Byli spokojeni," připomíná jezdec skutečnost, že poslední dvě sezony měl na voze jako hlavní veliké logo čerpacích stanic Euro Oil, které patří právě firmě Čepro.
Na sníh s menšími koly a jiným podvozkem
Problémy s penězi však Pechovi nevzaly chuť do závodění. V lednu ho čeká výzva v podobě rakouské sněžné rallye. Na začátku letošní sezony byl v Jänner rallye favoritem, ale po havárii skončil až na třetím místě. Nyní chystá odvetu. "K tomu ale potřebuje zcela jinak připravený vůz, sníh a led i žádají své," vysvětluje.
Z dílen M-Sportu ve Velké Británii dostal jezdec nový podvozek uzpůsobený na podmínky, které se v Rakousku očekávají. "Je to upravený šotolinový podvozek s měkkými pružinami a malými brzdami tak, aby se tam dala namontovat patnáctipalcová kola. Měníme také naprogramování diferenciálu. Spoléháme na dodaný set z Anglie, nemáme s tím vůbec žádné zkušenosti."
Velkou neznámou jsou i pneumatiky s hřeby. "Mámě několik variant: na břečku, na led i na sto procent sněhu. Zatím v tom nemáme úplně jasno. S vozem jsme na sněhu netestovali a ani to neplánujeme, maximálně tak deset kilometrů před soutěží. Ale určitě se pokusíme uspět," věří Pech.
Pech uvažuje o přestupu do skupiny N
I když spolu na závodní trati s Romanem Krestou sváděl urputné boje, přeje Pech novému továrnímu jezdci Fordu vše nejlepší. "Je to dobře pro celý sport, o rallye bude doma zase větší zájem. S Romanem jsme běžně v kontaktu, ale náš tým má velmi dobré vazby na M-Sport, za který Roman teď bude jezdit."
Může tedy Kresta svému domácímu závodnímu kolegovi pilotujícímu vůz stejné značky v něčem poradit? "Co se týče vyladění auta, tak asi ne. Ale určitě mi bude mít co říct ohledně řízení vozu," míní Pech.
Český jezdec by se rád, až se ujasní finanční situace týmu, zúčastnil soutěže mistrovství světa. "Chtěl bych si aspoň jednu zajet. Ale sebelepší jezdec v první rallye MS neuspěl, to hovořím i o současných šampionech. Chce to jet tak dva tři roky po sobě. Nejlépe v Německu. Ale to je hudba budoucnosti."
Otázkou budoucnosti také je, v čem bude Pech jezdit. "Uvidíme, jak to bude letos, přinejhorším budu muset auto prodat. Na devadesát procent půjdu od roku 2006 do skupiny N4, to jsou taky čtyřkolky," přiblížil Václav Pech své plány.
Pechův Ford Focus WRC nese stopy po pobytu na střeše v rychlostní zkoušce rakouské rallye. |
Václav Pech za volantem Fordu při Sprintrallye Kopná. |
Václav Pech (vpravo) a spolujezdec Petr Uhel oslavují vítězství v Rally Šou Blovice. |
Václav Pech jr. a Petr Uhel s Fordem Focus WRC na RZ ve Zdemyslicích. |
Václav Pech s fordem vyhrál 4. prosince jubilejní desátý ročník Pražského rallyesprintu, který již tradičně zakončil soutěžní automobilovou sezonu. |