Na cestách, vedoucích třemi moravskými kraji, budou závodit členové továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký a Juho Hänninen z Finska. A také ruský jezdec Jevgenij Novikov, jenž je členem juniorského týmu Citroënu v mistrovství světa. "Startovní listinu nám může závidět každý pořadatel," pochvaluje si ředitel soutěže Miroslav Hošák.
Všichni tři hosté berou start na Valašsku jako testování. Škoda, která zaujala na Rallye Monte Carlo, jím vyplní více než tříměsíční přestávku mezi dvěma podniky seriálu Intercontinental Rally Challenge.
"Soutěž bereme také jako příležitost ukázat se českým fanouškům," připomněl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek, že nové Fabie S2000 v tuzemsku ještě nezávodily.
18letému Novikovovi chybí zkušenosti s asfaltovými závody. Proto letos pojede pět závodů českého šampionátu. Nebude však řídit Citroën C4 WRC jako v mistrovství světa, ale produkční mitsubishi.
Stejnou, ne-li větší pozornost jako trojí zpestření, poutá úřadující mistr Roman Kresta. Po třech sezonách v mitsubishi změnil vůz, titul bude obhajovat v Peugeotu 207 S2000.
"Před škodovkou se otevírá slibná budoucnost, ale také já udělám všechno pro co nejlepší výsledek," naznačil Kresta, že jeho souboj s továrními vozy bude hlavním lákadlem rallye.
Oblíbená soutěž vychází z loňského schématu. V pátek 27. března se pojede šest rychlostních zkoušek na dvou úsecích – u nádrže Bystřička a u Lešné.
Sobotní program nabízí osm testů na čtyřech úsecích. Závodit se bude poblíž Štramberku, Oder, Hustopečí nad Bečvou a Valašského Meziříčí.
"Až na zkoušku u Meziříčí mají všechny vložky novou podobu," poznamenal Hošák a přidal jeden z důvodů, proč ke změně došlo. "U Štramberku jsou zásobníky plynu. Během krize byly vyčerpány, plyn šel na Slovensko.
Teď se doplňují, proto hrozí výbuchy. Jet bychom tam mohli jedině v případě, že by u každého diváka stál jeden pořadatel. A tolik jich nemáme."
Hlavní favorité Cetelem Valašské rally
Poznámka: Před jezdci jsou uvedena startovní čísla |