Po svém třetím vítězství v kvalifikaci Button přemýšlel o prvním triumfu v závodě formule 1. Ale namísto boje s Alonsem neměl ani bod. Opakované fáze za zpomalovacím vozem ochlazovaly jeho pneumatiky natolik, že ztrácely veškerou přilnavost.
"Měli jsme měkkou směs, ale ztrácel jsem čtyři vteřiny na kolo. To je velký problém. Vůbec netuším, jestli to dokážeme nějak vyřešit.
Start se přitom Buttonovi vydařil a mistra světa za sebou udržel. "Vyjel jsem ze stopy, abych Alonsa udržel za sebou a fungovalo to. V těchto momentech bylo auto dobře ovladatelné. Ale jakmile vyjel safety car, zjistili jsme, že pneumatiky ztrácí teplotu."
"Do Imoly s tím musíme něco udělat. Když se safety car vrátil do boxů, čtyři kola jsem jen sledoval, jak mě ostatní předjíždí. To je naše obrovská slabina," pokračoval 26letý jezdec.
I za těchto podmínek dokázal Button držet páté místo, ale v závěrečném kole jeho motor naposled zabafal a vyvalil se z něj mohutný kouř, který oslepil pronásledovatele Fisichellu. "Začalo to o pár začátek dřív a v poslední to bouchlo. Zatočil jsem vpravo a neprojel cílem."
Situace Hondy je jasná, řešení ale daleko: "Máme auto, které je hodně rychlé v kvalifikaci na jedno kolo, ale jak teplota pneumatik klesne, přilnavost jednoduše zmizí."
Šéf stáje Nick Fry osvětlil, proč se Button nesnažil projet cílem. "Dostal pokyn, aby zastavil. Obětovali jsme tak pár bodů za to, že v Imole začneme bez penalizace." Kdyby totiž Button závod dokončil, a poté měnil motor, čekal by ho posun o 10 míst na startovním roštu.
Na závod v Imole má Honda připravenou řadu technických inovací, nyní musí ale řešit i nečekaný problém s pneumatikami. "Musíme si sednout se zástupci Michelinu a něco s tím udělat," plánuje Fry.