Britský výrobce se vrátil v letošní sezoně do F1 po třech letech pauzy, ale ve světě zmrazeného vývoje nestačí. Nejen, že výkonnostně ztrácí, ale navíc "nevydrží".
Nováčci Lotus, Virgin a Hispania nemohou vzhledem ke kvalitám svých monopostů posoudit, nakolik je motor Cosworth konkurenceschopný, ale tým Williams to dokáže. Jako jediný ze zavedených stájí uzavřel s výrobcem smlouvu, a teď toho lituje, Agregát prý ztrácí s ujetými kilometry výkon.
Dlouhodobá budoucnost spolupráce mezi týmem Williams a Cosworthem je po nepříliš vydařeném počátku sezony zpochybňována. Obě strany předpokládaly, že budou od samotného začátku bojovat o místa na stupních vítězů. Tým z Grove ale místo toho získal v prvních šesti závodech pouhých osm bodů. Mnozí proto soudí, že se již Williams možná ohlíží po jiném dlouhodobém dodavateli motorů.
Největší kritika v souvislosti s motorem Cosworth CA2010 V8 se týká jeho výkonu, který navíc spolu s narůstající ujetou vzdáleností klesá. Samotná společnost Cosworth doufá, že jim automobilová federace FIA povolí tento problém odstranit, což je pokaždé v době "zmrazeného" vývoje nemalý problém. Již zmiňovaný Renault například získal povolení FIA ke zvýšení výkonu, ale francouzským inženýrům se přesto nepodařilo rozdíl ve výstupních hodnotách koňských sil zcela zacelit.
I v případě, že se podaří problémy odstranit, ale už může být příliš pozdě a Williams si již možná bude hledat pro budoucnost jiného dodavatele pohonných jednotek. Podle časopisu F1 Racing už jedná s německým Porsche, které je součástí skupiny Volkswagen.
"Pokud se mne ptáte, zda by se mi líbila představa, že společně s námi vstoupí do formule 1 společnost Porsche, pak říkám ano! Vždy se mi líbilo, když do formule 1 přišla nějaká nová automobilka," uvedl k tomu nekonkrétně šéf týmu Frank Williams.