Motor Cosworth CA2010, který používají týmy Williams, Lotus, Virgin a HRT.

Motor Cosworth CA2010, který používají týmy Williams, Lotus, Virgin a HRT. | foto: www.sportnetwork.net

Motor Cosworth v F1 nestačí. Sáhne Williams po agregátech Porsche?

  • 0
Poslední sezony je za nejslabší motor v F1 pokládán Renault. Ano, možná má o uváděných 30 koní méně než nejlépe hodnocený Mercedes. Ale nejslabší není. Tento nepříjemný primát v letošní převzal nováček letošní sezony, dříve vysoko hodnocený Cosworth. Vymění ho Williams za nového dodavatele?

Britský výrobce se vrátil v letošní sezoně do F1 po třech letech pauzy, ale ve světě zmrazeného vývoje nestačí. Nejen, že výkonnostně ztrácí, ale navíc "nevydrží".

Nováčci Lotus, Virgin a Hispania nemohou vzhledem ke kvalitám svých monopostů posoudit, nakolik je motor Cosworth konkurenceschopný, ale tým Williams to dokáže. Jako jediný ze zavedených stájí uzavřel s výrobcem smlouvu, a teď toho lituje, Agregát prý ztrácí s ujetými kilometry výkon.

Dlouhodobá budoucnost spolupráce mezi týmem Williams a Cosworthem je po nepříliš vydařeném počátku sezony zpochybňována. Obě strany předpokládaly, že budou od samotného začátku bojovat o místa na stupních vítězů. Tým z Grove ale místo toho získal v prvních šesti závodech pouhých osm bodů. Mnozí proto soudí, že se již Williams možná ohlíží po jiném dlouhodobém dodavateli motorů.

Největší kritika v souvislosti s motorem Cosworth CA2010 V8 se týká jeho výkonu, který navíc spolu s narůstající ujetou vzdáleností klesá. Samotná společnost Cosworth doufá, že jim automobilová federace FIA povolí tento problém odstranit, což je pokaždé v době "zmrazeného" vývoje nemalý problém. Již zmiňovaný Renault například získal povolení FIA ke zvýšení výkonu, ale francouzským inženýrům se přesto nepodařilo rozdíl ve výstupních hodnotách koňských sil zcela zacelit.

Rubens Barrichello s Williamsem při testech v Barceloně

Rubens Barrichello s Williamsem při předsezonních testech v Barceloně.

TO UŽ NEPOJEDE. Williams německého pilota Nika Hulkenberga už nepojede, německý jezdec havaroval.

V Monaku havarovali jak Barrichello, tak Hülkenberg. Na fotu vůz mladého Němce.

I v případě, že se podaří problémy odstranit, ale už může být příliš pozdě a Williams si již možná bude hledat pro budoucnost jiného dodavatele pohonných jednotek. Podle časopisu F1 Racing už jedná s německým Porsche, které je součástí skupiny Volkswagen.

"Pokud se mne ptáte, zda by se mi líbila představa, že společně s námi vstoupí do formule 1 společnost Porsche, pak říkám ano! Vždy se mi líbilo, když do formule 1 přišla nějaká nová automobilka," uvedl k tomu nekonkrétně šéf týmu Frank Williams.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž