Chvíli jel místo po asfaltu po trávníku, ale naštěstí ze svého motocyklu nespadl a za pár okamžiků byl zpět na trati. Návrat stihl rychle a po výborném výkonu v dalším průběhu závodu si na své konto připsal body za jedenácté místo.
Pro nadějného jezdce byly v tomto ročníku světového šampionátu první, čekal na ně čtyři závody.
Prý jste si hodně věřil, že je tentokrát už konečně urvete.
Přesně tak, vždyť jsem k nim neměl v předcházejících závodech daleko, hlavně v minulém závodě ve Valencii chyběl jen kousek, stačilo jediné místo a měl bych je. Už jsem si říkal, že to musí přijít.
Myslel jste si to i v první zatáčce, ve které jste se dostal mimo trať?
Nebyla to příjemná chvíle, protože člověk měl pocit, že o něco přichází.
Kolik jste podle vašeho názoru ztratil?
Naštěstí nešlo o to, kolik jsem ztratil, protože to nebylo moc. Spíš jsem ale získal méně, než jsem v úvodu závodu zvyklý. Vrátil jsem se poměrně rychle, ještě před námi byl celý závod.
Ale bodovaná místa byla znovu mimo váš dosah a skupinka, která je ještě měla ve své moci, vám přece jen ujela.
Naštěstí jsme se chytili s Italem Nannelim a asi po čtyřech kolech jsme skupinu dojeli. V té chvíli už se mi jelo velmi dobře, zajížděl jsem slušné časy, asi bych se dotáhl i sám. Bylo to vidět i na tom, že když jsme tuto skupinu dojeli, naše časy, jež jsme předtím zajížděli s Nannelim, byly najednou o vteřinu pomalejší.
Dopředu jste se ale dlouho nemohl dostat. Proč?
Soupeři mi k tomu nedali šanci. Stále jsem měl ale pocit, že mě brzdí a časy to ukazovaly. Tři, čtyři kola jsem nevěděl, co mám dělat. Na předjetí jsem měl, ale nešlo mi to, váhal jsem, zda do toho jít ostřeji, či vyčkat, protože do konce závodu stále zbývalo dost času a nebylo jisté, že když se před ně dostanu, že lepší pozici udržím. Naštěstí se později ukázalo, že bylo lepší vyčkat.
Jak to?
V posledních kolech totiž jezdci přede mnou začali vypadávat, některé jsem pak předjel. Vše začal Nannelli. Bokem nalétl Vizziella, ten to neustál a spadl, pak před námi spadl i Praia.
V posledních třech kolech jste se ale o posun dopředu postaral už sám. Jak jste to dokázal?
Nejprve byl Nannelli dlouhý v jedné za zatáček a tím jsem se dostal před něj. Fujiwaru jsem předjel o něco dál na brzdy a pak už zbýval jen Roccoli, který v tu chvíli skupinku vedl. Ten dostal lehký smyk, což mi stačilo se před něj dostat, a závěr byl výborný, oběma jsem v posledních dvou kolech dal vteřinu.
Bodoval nakonec i váš týmový kolega Roccoli, ale vy jste ho poprvé v sezoně porazil.
Cením si toho, protože Roccoli je výborný jezdec. Na druhé straně jsem rád, že jsme bodovali oba.
První letošní body vám přinesl nizozemský Assen, předpokládám, že na něj budete rád vzpomínat.
Každopádně. Také i proto, že loni jsem se právě v Assenu v mistrovství Evropy třídy superstock, kterou jsem jezdil, dostal poprvé na bednu, dojel jsem tam druhý.
Pokud to berete takto, máte před sebou ještě nadějnější závody. Vždyť jste loni potom ještě tři vyhrál, v Misanu, na Nürburgringu a v Brně.
Přesně tak a právě proto se na ně ještě více těším. Bylo by fajn tam navázat něčím podobným tomu v Assenu.