Ze závodu tahačů v Jaramě

Ze závodu tahačů v Jaramě | foto: www.buggyra.cz

Mistrovství Evropy tahačů? Skoro severočeský přebor

  • 0
Židovice - Roudnice: vzdálenost 4 kilometry, ale loni taky 320 bodů v evropském šampionátu tahačů. Jak to bude letos?

Obě stáje z Ústeckého kraje, jak kdysi dominantní roudnická Buggyra, tak loňský skokan roku židovická MKR Technology, už jsou v anglickém Doningtonu přichystány na víkendový start.

A bude zajímavé sledovat jakýsi severočeský přebor v rámci mistrovství Evropy. Dokonce je možné, že budou soupeřit o titul.

ME tahačů 2011

Program
Duben:
Donington (Anglie), květen: Misano (Itálie), červen: Albacete (Španělsko), Nogaro (Francie), červenec: Nürburgring (Německo), Smolensk (Rusko), srpen: Most, září: Zolder (Belgie), říjen: Jarama (Španělsko), Le Mans (Francie)

Buggyra
Vůz
: vlastní, značka Buggyra Dílny: Roudnice nad Labem Piloti: David Vršecký (35 let, 2x mistr Evropy, 5 světových rychlostních rekordů), Chris Levett (27 let, Anglie, nejlépe 5. místo celkově)

MKR Technology
Vůz:
tovární, značka Renault Dílny: Židovice u Roudnice Piloti: Markus Bösiger (53 let, Švýcarsko, mistr Evropy), Markus Oestreich (43 let, Německo, mistr Evropy), Adam Lacko (26 let, nejlépe 3. místo celkově)

"Ale konkurence je rok co rok větší. Před dvěma lety bylo na špici pět aut, letos bude celá první desítka vyrovnaná," věští Jan Kalivoda, ředitel Buggyry. "Naše ambice jsou ty nejvyšší - vrátit se na špičku, zase vyhrávat."

Mario Kress, majitel židovické stáje, volí ještě silnější slova: "Chceme vyhrát všechno, co jde!"

Rivalové mají víc odlišností než jen tu, že roudnický tahač má "čumák": Buggyra je soukromá stáj, MKR s tovární podporou Renaultu. Buggyra nasadí dva piloty (Vršecký, Levett), MKR tři (Bösiger, Oestreich, Lacko).

Rozdíl je i v penězích. Zatímco MKR rozpočet navýšil (cifru nesdělil), Kalivoda přiznává: "Situace není nikde oslnivá, u nás je to s financemi poslední dva roky o něco horší."

Řevnivost mezi severočeskými týmy? Existuje. Třeba i kvůli pneumatikám. Buggyra naznačovala, že i MKR loni těžila z lepších gum. "Důkaz nemáme. Naštěstí se letos zavedl jeden dodavatel i distributor pneumatik, nemusíme se tak obávat nefér podmínek. Můžeme se čistě zaměřit na techniku, a ne řešit, jestli má někdo o vteřinu rychlejší gumy," říká Kalivoda.

Kvůli změně technických řádů loni Buggyra opustila trůn, dvojnásobný šampion Vršecký dojel pátý. "Udělali jsme spoustu chyb, které jsme dokázali přeměnit ve zkušenosti, z nichž budeme těžit," věří šéf roudnické stáje. "A Kressův tým? Rivalita je taková, že máme chuť je porážet jako Albaceta či Hahna." Nováčkem v zákaznickém vozu Buggyry je Chris Levett.

"Před dvaceti lety měl můj otec číslo 6, jeho týmový kolega 5, a za Scanii vyhráli titul. Byl bych rád, kdyby to dopadlo letos zrovna tak. S Vršeckým totiž máme stejná čísla," našel Levett zajímavou spojitost.

Mistrovské plány spřádají i Markus a Markus (Bösiger a Oestreich) zMKR, loni druhý a čtvrtý, doplněni českou posilou Lackem. Nikdo není týmovou jedničkou.

"Všichni mají stejnou podporu, je to otevřená hra," vzkázal šéf Kress, Němec žijící v Židovicích, jehož stáj loni při premiéře ovládla Pohár konstruktérů. Z nuly k titulu, to byl pohádkový příběh.

"Přitom loni jsme ještě mechaniky vyzvedávali na nádraží. Teď už jsme stabilní tým a já navíc dostal novou hračku, z níž mi svítí oči dnem i nocí," rozplývá se Švýcar Markus Bösiger nad černým renaultem. Bude jeho barva vítězná?


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž