Do druhého focusu WRC opět usedne Fin Tony Gardemeister.
Fordy v pětileté historii obvykle slunečné a kamenité Kyperské rallye vyhrály dvakrát. Obtížné tratě, kvůli nimž se průměrná rychlost pohybuje kolem 65 kilometrů v hodině, podle vedení týmu fordům vyhovují. Rozhodujícím faktorem mohou být pneumatiky.
Kresta byl na Kypru jednou a pamatuje "mokrý" ročník v roce 2002. "Tehdy jsem měl v autě kameru a vím, že letos se jedou některé rychlostní zkoušky stejné. Než se vydám na trať, podívám se na video," prohlásil Klesla. Tratě jsou podle něj podobné jako před dvěma týdny na Sardinii.
"Jsou rozbité s hodně zatáčkami. Důležité bude držet čistou stopu, protože na okrajích cest leží spousta kamenů," upozornil.
Dobré auto by podle jeho slov mělo mít dobré zavěšení kol a také kvalitní pneumatiky. "Na místních tratích obutí dost trpí," věděl Kresta, který v předminulém závodu na Novém Zélandu havaroval.
"Pro jezdce je soutěž hodně obtížná, protože vysoké teploty znamenají vedro i uvnitř vozu. Kvůli nízkým rychlostem je průchod vzduchu do kokpitu menší," glosoval český závodník. Jeho vůz se ale prý na tento druh soutěže hodí. "Na pomalých úsecích se dobře ovládá, proto nepotřebujete jet agresivně a riskovat," uvedl.
Rychlostní zkoušky nedoznaly oproti loňském roku žádných změn. Nejvíce měřených kilometrů se jede v pohoří Troodos severně od Limassolu. Každá ze tří etap se skládá ze dvou identických sekcí, z nichž všechny zahrnují tři rychlostní zkoušky. Nejdelší je úvodní etapa. Celková délka soutěže činí 1063,92 km a na posádky čeká 326,68 měřených kilometrů.