Po téměř dvouměsíční přestávce pokračoval na německém okruhu Nürburgring seriál závodů Le Mans Series třetím dílem. Českému týmu Škoda Charouz Racing System s vozem Lola/Judd přinesl další mistrovské body.
Ještě před startem závodu na tom český tým nebyl příliš nadějně. Lola v českých národních barvách se po zásahu technických komisařů ocitla na samém konci padesátičlenného startovního roštu. V tréninku sice trojice Mücke, Yoong a Jan Charouz zajela třetí nejrychlejší čas, ale ten jí byl po technické kontrole anulován. Komisaři totiž po opakovaném rozebrání vozu našli poškozené těsnění pod airboxem motoru. Jury pak rozhodla, že je to přestupek proti řádům.
Závod rozjížděl Němec Mücke, který zúročil znalosti trati a probojoval se až na osmou pozici.
"Předjet dvaačtyřicet aut, to se opravdu každý den nestává," usmíval se Mücke. "Vážně, tolik soupeřů jsem v životě nezdolal. Byla to parádní porce závodění."
V obdobném tempu pokračoval Yoong, který vůz posunul na čtvrtou pozici. Pak však jeho jízdu zbrzdil defekt levé zadní pneumatiky.
"Moc mě mrzel defekt pneumatiky ve stém z bezmála svou stovek kol. Musel jsem jet celý okruh velmi pomalu a opatrně do boxů. Naštěstí se to povedlo, stejně jako při kolizi s jedním z astonů jsem nenabral zásadní ztrátu," prohlásil Yoong.
Po výměně kola a opravě poškozené karoserie se český vůz propadl na konec první desítky jezdců. Jan Charouz, který ho převzal na poslední dvě hodiny, tak měl před sebou nelehký úkol. Nakonec se mu probojoval až na pátou pozici za Japonce Nakana.
Jeho půlminutový náskok postupně stahoval a v předposledním kole k radosti celého týmu bývalého jezdce F-1 předjel.
"Souboj s Nakanem musel diváky bavit. Jsem šťastný, že jsem ho vyhrál já. Ale nebylo to vůbec snadné," řekl Jan Charouz. "Sice jsem jej dotáhl, ale nemohl jsem se dostat před něj. Naše auto totiž nejelo nejlépe na rovinkách, k tomu se často mezi nás připletla pomalejší auta. Musel jsem si jej takzvaně nachystat v některém z pomalejších míst. Rozhodl jsem se pro šikanu NGK. Nakano neměl šanci. Naštěstí. Byl to jeden z mých největších závodů."
Druhý český zástupce ve startovním poli Jarek Janiš závod nedokončil. Jeho jízdu s vozem Spyker C8 Spyder ukončil požár motoru.
"Při jízdě mi najednou stoupl tlak oleje. Když jsem se za cílovou rovinkou podíval do zpětného zrcátka, uviděl jsem plameny a rychle jsem zastavil," popisoval olomoucký jezdec.
Ten naštěstí událost přestál bez újmy na zdraví. "Nic se mi nestalo, jen jsem se trochu nadýchal kouře," ujišťoval Janiš, který na trati pomáhal s hašením svého vozu.
Další závod nyní čeká jezdce až v polovině srpna na známém okruhu v belgickém Spa.
Výsledky závodu Le Mans Series, Nürburgring (3. ze 6. závodů):
1. Pedro Lamy, Stephane Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) 194 kol, 2. Marc Gené, Nicolas Minassian (Peugeot 908 HDi FAP), 3. Emmanuel Collard, Jean-Christophe Boullion (Pescarolo Judd), 4. Alex Yoong, Stefan Mücke, Jan Charouz (Lola B07/17 Judd), 5. Jamie Campbell-Walter, Felipe Ortiz, Shinji Nakano(Angl., Creation CA07 Judd), 6. Thomas Erdos, Mike Newton (MG Lola EX264 AER), 7. Juan Barazi, Michael Vergers, Karim Ojjeh (Zytek 07S Zytek), 8. Tom Chilton, Hayanari Shimoda (Zytek 07S Zytek)
Průběžné pořadí jezdců po 3. ze 6 závodů:
1. Pedro Lamy (Por.), Stefan Sarrazin (Fr.) 26 bodů, 2. Jean-Christophe Bouillon (Fr.) 18, 3. Marc Gené (Šp.) , Nicolas Minassian (Fr.) 18, 4. Emmanuel Collard (Fr.) 14, 5. Jan Charouz (ČR) , Stefan Mücke (Něm.), Alex Yoong (Malaj.) 13.