"Už jen dolaďujeme nějaké finální věci na podvozku. Jsme připravení," hlásí Černý, který bude řídit Citroën DS3 R3T.
Při pohledu na pořadí českého mistrovství v kategorii dvoukolek to vypadá na příbramský monopol. Za vámi jsou Josef Peták a Petr Brynda. Je to náhoda?
A to ještě musíme započítat Emila Trinera, který je také jedním z nejlepších jezdců. Nevím, čím to je. Možná, že jsme tady na Příbramsku něčím ozáření. Je pravda, že se tady rodí spousta jezdců rally, a teď jsme se takhle sešli ve dvoukolkách.
Petra Bryndu jste nedávno zaměstnal jako svého šéfmechanika a v nadsázce jste prohlásil, že se díky tomu aspoň zbavíte soupeře. Na startovní listině Rally Bohemia však figuruje, tak jak to je?
Petr mi normálně na Bohemku připravil auto, je se mnou i při testování. Akorát jsme se dohodli, že Bohemku pojede, protože ji má rád. Během závodu budu mít kolem sebe zbytek týmu.
Jan ČernýNarodil se 6. června 1990, žije v Příbrami. K motorsportu ho přivedl otec Jiří, úspěšný závodník osmdesátých let. Rodinná firma se zabývá prodejem vozů značky Peugeot, takže prvním závoďákem Jana Černého byl logicky peugeot. Od dvanácti let se účastnil hobby rallycrossových závodů. Od roku 2008 už se věnuje jen rally, v posledních letech mu dělá navigátora Pavel Kohout. Ve voze Citroën DS3 R3T letos společně absolvují závody MMČR a také mistrovství Evropy. |
Ještě chvíli zůstaňme u té nadsázky. Když vám soupeř bude připravovat auto, nebojíte se, že vám někde něco uštípne a vůz nepojede tak, jak by měl?
Určitě ne. Zaprvé jde o jeho vizitku, jak auto připraví, a zadruhé si myslím, že mi fandí a před závodem dělá všechno možné, aby auto bylo stoprocentně v pořádku. Rád by mě porazil, ale jsem si jistý, že nějaký naschvál určitě neudělá.
Předchozí Rally Hustopeče prý tolik neseděla vaší dvoukolce ve srovnání se čtyřkolkami. Jaká bude z tohoto pohledu Bohemka?
Stoprocentně lepší. Závod to je sice rychlý, ale auto se tu tolik nezastavuje. Myslím si, že v absolutním pořadí by se nám mohlo dařit, ale na druhou stranu Bohemku pojede víc aut než v Hustopečích (13. místo celkově). Samozřejmě bychom chtěli být do desítky, ale aby to bylo reálné, muselo by pršet.
Jaké máte vzpomínky z minulých ročníků na Rally Bohemia?
Loni jsme ji jeli s Fabií R2, po prvním dni jsme vedli svou třídu, ale ten druhý jsme špatně zvolili pneumatiky. Jezdec ze stejného týmu a se stejným vozem nás ve druhé etapě porazil a už jsme ho nestáhli. Byli jsme ale desátí absolutně, s čímž jsem byl hodně spokojený. Dost pršelo, což nám vyhovovalo.
Jak vám sedí trať?
Líbí se mi. Myslím si, že Bohemka je jeden z nejhezčích závodů v Čechách. Možná úplně nejhezčí.
Bodování dvoukolek zatím vedete suverénně o 57 bodů. Máte spočítané, jaký výsledek by vám přisoudil titul už v Mladé Boleslavi?
Kdybychom byli nejhůře druzí, už máme titul.
Je to pro vás teď hlavní vidina?
Určitě. Nebudeme se za každou cenu hnát za nějakým celkovým výsledkem ze závodu, ale chceme vybojovat titul.
Vedete, byť těsněji, i bodování dvoukolek na mistrovství Evropy. Čemu vlastně dáváte prioritu?
Snažíme se a šanci máme v obou podnicích. Samozřejmě, že váha mistrovství Evropy je určitě vyšší z hlediska všeho, ale oba šampionáty jsou pro nás důležité.
Už jste pomyslel na double?
Lhal bych, kdybych řekl, že ne. Ale určitě se nemá nic zakřiknout. Pokud by se to povedlo, bylo by to skvělé, jenže do konce sezony je ještě daleko. V mistrovství Evropy zbývá přes polovinu závodů, takže tam se může změnit dost věcí.