Podle některých informací rozhodla světový okruh GP řídící IRTA, která přijímá jezdce, že Huleše do třídy do 125 ccm pro příští sezonu nepřijímá kvůli jeho věku. IRTA údajně směřuje k tomu, aby byla tato kubatura příležitostí pro nadějné jezdce do 20 let. To by odpovídalo představám, že se mistrovství světa změní, jak se o tom hlavně v zákulisí už několik let hovoří. Současné dvěstěpadesátky se mají časem stát třídou s obsahem motorů motocyklů do 600 ccm. A z nejknižší třídy má být jen základna talentů. A Jaroslavu Hulešovi bude v příštím roce 30 let.
Podobná situace kolem Huleše už tady několikrát byla. IRTA nechtěla čimelického jezdce do mistrovství světa pustit, když začínal. Odmítla ho v době, kdy jezdil prvním rokem mistrovství Evropy a nevyjel si přímý postup. Později, když Huleš v ME závodil s dnešním nejlepším jezdcem MotoGP Italem Rossim a porážel ho, si Jihočech postup do MS zajistil díky umístěním v evropském šampionátu.
Další problémy měl Huleš s přijetím do MS před dvěma lety. Ani tehdy ho nechtěla IRTA přijmout a rozhodla o tom na svém prvním zasedání. Ale na dalším sezení Jaroslava Huleše vzal ana milost. Letos se první zasedání promotérské společnosti IRTA o přijetí jezdců do MS uskutečnilo v pátek. Následovat budou ještě nejméně dvě.
Nejzkušenější český jezdec v mistrovství světa v současnosti nemusí zoufat ani co se týče možnosti, že by se dostal do silnější kubatury. IRTA údajně podle posledních informací proti jeho startu ve třídě do 250 ccm nebo dokonce v MotoGP nic nemá. O dalším se tedy bude jednat.
Ještě předtím, než Huleš souhlasil s angažmá v českém týmu ELIT pro příští rok a podepsal smlouvu, zvažoval i nabídku startu na silnějším motocyklu mimo mistrovství světa. Nelze vyloučit, že se k podobné nabídce vrátí. Nebo že dostane jinou nabídku, aby přece jen v šampionátu, ale v silnější kubatuře, startoval.
O rozhodnutí promotéra soutěže čtěte ZDE