Mechanický problém se zavěšením předního kola si vyžádal opravu Engeho Ferrari 550 Maranello, která trvala dvě kola. Díky předchozímu náskoku měl finišující Enge stále naději na vítězství, ovšem vedoucí Corvette Rona Fellowse měla více než minutový náskok.
Český jezdec se přesto nevzdal a rozjel strhující finiš, kdy již maximálně riskoval zvláště při předjíždění pomalejších vozů. Dvě kola před cílem ale dostal defekt, který znamenal definitivní konec snu o vítězství.
„Byla to smůla. V průběhu celého závodu jsme létali, pneumatiky byly perfektní, všechno bylo v pořádku. Potom se objevil problém s upevněním zavěšení předního kola, který nás stál nějaký čas při opravě v boxech. Hrozně jsem se snažil dotáhnout Corvetty, maximálně jsem riskoval, abych získal čas. Bohužel došlo ke kontaktu s vozem GT, který způsobil defekt a konec nadějí," řekl po závodě Enge.
Po zlatu v Laguna Seca a bronzu v Miami má Enge tedy i stříbro. Trio skončilo absolutně desáté.
„Nebyl to náš den. Pro všechny je to zklamání, zvláště když jsme si po celý den vedli tak dobře. Ale druhé místo s minimálním odstupem po devíti a pul hodině závodění je něco, na co můžeme být pořád hrdí," shrnul závod Peter Kox.
Třetí z tria jezdců Alain Menu zajel nejrychlejší kolo závodu třídy GTS: „Co můžu říci, když jsme byli tak blízko? Dnes jme všem ukázali, jak máme dobrý vůz i tým a všichni doufáme, že se tu příští rok vrátíme, abychom vystoupili na nejvyšší stupeň."
Šéf týmu George Howard-Chappell po závodu řekl: „Jsem zklamaný, ale zároveň hrdý na způsob, jakým celý tým Prodrive tento týden pracoval. Tomáš dělal vše pro to, aby pro nás získal vítězství a vím že Alain i Peter by udělali totéž. Byl to skvělý závod, ale bohužel výsledek nedopadl v náš prospěch."
V závodě absolutně zvítězila posádka továrního Audi R8 Dindo Capello, Tom Kristensen, přičemž Dán Kristensen se stal šampionem American Le Mans. Loňský mistr ALMS Ital Emanaule Pirro dojel s Němcem Frankem Bielou na druhém továrním Audi až šestý.
Na druhém a třetím místě dojeli závodníci, kteří v posledních dvou letech uspěli na českých tratích. Stříbro z Atlanty patří Švédu Stefanu Johanssonovi, který loni s Patrickem Lemariém vyhrál v Mostě závod European Le Mans a třetí byl Francouz Christophe Tinseau, jenž předloni triumfoval v Brně při MS prototypů jako kolega Jeana-Marca Gounona v týmu Lola DAMS.
Výsledky, Petit Le Mans:
1 Rinaldo Capello/Tom Kristensen Audi R8 L900 394
2 Stefan Johansson/Johnny Herbert Audi R8 L900 394
3 Max Angelelli/JJ Lehto/Christophe Tinseau Cadillac LMP02 L900 389
4 Emmanuel Collard/Eric Bernard/Wayne Taylor Cadillac LMP02 L900 389
5 Gunnar Jeanette/Bryan Herta/Bill Auberlen Panoz LMP-1 P900 379
6 Frank Biela/Emanuele Pirro Audi R8 L900 376
7 David Brabham/Jan Magnussen Panoz P900 372
8 Duncan Dayton/Jon Field/Michael Durand Lola EX257-MG L675 366
9 Ron Fellows/Johnny O'Connell/Oliver Gavin Chevrolet Corvette C5-R GTS 361
10 Tomáš Enge/Alain Menu/Peter Kox Ferrari 550 Maranello GTS 360
Třída GTS:
1. Fellows/O´Connell/Gavin Chevrolet Corvette C5-R 362 kol
2. Enge/ Kox, Menu Ferrari 550 Maranello 361 kol
3. Pilgrim/Collins/Freon Chevrolet Corvette C5-R 357 kol
4. Schiattarella/Naspetti/Papis Ferrari 550 Maranello 351 kol
5. Slater/Murphy/Yvon Saleen S7R 332 kol
6. Borcheller/Konrad/Seiler Saleen S7R 320 kol
7. M.Franchitti/Babini/Hezemans Dodge Viper GTS-R 296 kol
8. Rice/newton/Balfe Saleen S7R 221 kol
9. Weickardt/Bunting/Belloc Dodge Viper GTS-R 20 kol
10. Liddell/Erdos/Barff Saleen S7R 0 kol
- neděle 13. října 2002
- 4