Po sprinterských závodech na dvě hodiny a pětačtyřicet minut nyní na tým Prodrive čeká závod na 10 hodin nebo 1000 mil, podle toho co nastane dříve. V předchozích dvou závodech Tomáš Enge startoval s Holanďanem Peterem Koxem, loňským mistrem Evropy cestovních vozů v Atlantě se duo rozšíří na trio a k týmu se připojí Švýcar Alain Menu, bývalý šampion britských cestovních aut a letos pilot stáje Opel v DTM.
„Okruh v Atlantě na rozdíl od Laguny Seca či Miami znám, v roce 1999 jsem tam závodil v týmu Rafanelli. Svým profilem je podobný trati v Laguně, což by nám mělo vyhovovat. Předchozí závody ukázaly, že třída GTS nabízí zřejmě nejvyrovnanější boje v sérii ALMS. O vítězství bojujeme s Corvettami, Saleeny a zlepšuje se i Rafanelli s druhým Ferrari," říká Enge.
"Krátkých závodech nás nyní čeká desetihodinový souboj a věřím, že jsme na něj dobře připraveni. Naši jezdeckou sestavu rozšíří Alain, s tím se však už dobře znám. Myslím, že společně s Peterem vytvoříme silné trio. Našim cílem je vítězství a uděláme pro to maximum. Byla by to krásná tečka ze letošní sezonou," poznamenal Enge.
Rovněž tým Prodrive má s okruhem v Atlantě zkušenosti, minulý rok tam startoval s posádkou Peter Kox, Rickard Rydell. V kvalifikaci tým vybojoval třetí místo s malým odstupem na suverénní Corvetty, závod ale pro technickou poruchu nedokončil.
„Je to fantastický okruh. Vím, že loni nás porazili rychlejší soupeři, ale tento rok se vracíme o hodně silnější, takže se velmi těším," říká Petr Kox. K týmu se poprvé od červnové čtyřiadvacetihodinovky připojí Alain Menu, který v letošní sezoně jel německý seriál DTM: „V Atlatně jsem dosud nikdy nezávodil, ale okruh se učím s mým synem na playstationu. Zdá se, že budeme mít rychlý vůz a těším se na to, že se pokusíme porazit naše soupeře."
Šéf týmu George Howard-Chappell má před závodem opět cíle nejvyšší: „Naše šance vidíme optimisticky, ačkoliv po srovnání výkonů na předchozích dvou okruzích doufáme, že to bude spíše jako v Laguně než v Miami. Jsme velmi rádi, že se k nám opět připojí Alain a věříme, že jeho zkušenosti přispějí k síle našeho jezdeckého složení. Po závodu v Miami je náš souboj s Corvette nerozhodný 1-1, samozřejmě jej chceme vyhrát 2-1."
Ve středu se jely volné tréninky a Enge v nich potvrdil roli favorita nejrychlejším časem třídy GTS, když 2,54 míle (4,088m) dlouhý okruh zajel za 1:19,874.
Výsledky středečních tréninků
1. Tomáš Enge / Kox / Menu Ferrari 550 Maranello 1:19.874
2. Fellows, O'Connell / Gavin Chevrolet Corvette C5-R 1:19.966
3. Pilgrim / Collins / Freon Chevrolet Corvette C5-R 1:20.644
4. Naspetti / Schiattarella / Papis Ferrari 550 Maranello 1:22.719
5. C.Slater Saleen S7R 1:25.170
6. Bunting / Weickardt / Belloc Dodge Viper GTS-R 1:25.243
7. Babini / Hezemans / M.Franchitti Dodge Viper GTS-R 1:26.945
8. Liddell / Erdos / Bariff Saleen S7R 1:27.007
Tomáš Enge jede s Ferrari 550 Maranello na dráze Laguna Seca v Kalifornii před Franzem Konradem na stroji Saleen. V pozadí jede další ferrari, týmu Olive Garden Rafanelli. Enge vyhrál třídu GTS. |