Jaroslav Janiš a Sasha Bert

Jaroslav Janiš a Sasha Bert - Zlaté stupně vítězů. Jaroslav Janiš se svým německým spolujezdcem Sashou Bertem. | foto: Petr Gabriel

Dovolená? Možná na ni dojde v zimě, říká Janiš

  • 2
Brno - Jaroslav Janiš je králem Masarykova okruhu, tedy alespoň mezi vozy GT určitě. V Brně totiž vyhrál co se dalo. Byl ve druhém díle MS vozů GT nejrychlejší ve volných trénincích i ve kvalifikaci. Vyhrál za volantem Saleenu S7R i závod. K tomu zajel nejrychlejší kolo. A přepsal tak dějiny českého automobilového okruhového sportu. Stal se prvním Čechem, jemuž se v MS vozů GT povedlo vystoupit na nejvyšší stupínek.

Český mladík ale nebyl na čele startovního pole od první chvíle, nejprve sváděl souboj s Italem Puccinim. Předjel jej až ve chcíli, kdy měl Ital potíže s pneumatikami. "Nechtěl jsem jít do toho rizika hned ze začátku, abychom se nesrazili a něco se nestalo. Trošku jsem taktizoval. Potom se mi ho ale podařilo předjet. Puccini udělal chybu a nečekal, že bych ho mohl zrovna v tomto místě předjet," uvedl Jaroslav Janiš.

Jaký byl rozdíl mezi závodem v Silverstonu, kde jste dojel druhý, a v Brně?
Brno bylo trošičku jednodušší, což jsme ukázali již ve volný trénincích. Během závodu taky nebyly žádné problémy. Zastávky v boxech byly také velmi dobré a myslím, že jsme odvedli perfektní práci. Jak tým, tak můj kolega a moc jim děkuji.

Pomohly vám k vítězství i zkušenosti z národního mistrovství?
Okruh hodně znám, najel jsem tady spoustu kilometrů, takže jsem měl maličkou výhodu. Znal jsem některé ty perličky na trati. Na druhou stranu ostatní ten okruh taky dobře znají, protože FIA GT se tu jede poněkolikáté. 

Jaká byla první slova vaší maminky, když vám přišla blahopřát k vítězství?
Samozřejmě mi gratulovala a říkala, že se otec na to dívá se shora a že drží palce. A taky je hrozně šťastný.

Jaké je to vyhrát před domácím publikem a být favoritem šampionátu?
Určitě je to fantastické vyhrát doma. Současně je doma vždy trochu větší tlak a je to pak těžší. Ale jsem moc rád že se to povedlo. Díky všem, kteří mně k tomu pomohli.

A jak to vypadá s vaším dalším účinkování v MS gétéček?
To je spíš otázka na manažera Charouze.. Ale po dnešku to vypadá, že na 95% pojedu i další závod. Já bych si to moc přál. Zatím to vychází úplně nejlíp a budu rád jestli tu šanci dostanu.

Jestli pojedete další závod v Oscherslebenu, bude už váš vůz mít zátěž 70 kg...
To už by bylo někde jinde... Je to, jako kdyby vedle mě seděl jezdec navíc. Další otázkou ale je, jak se zachová FIA, protože během víkendu snad některé týmy tlačily, že jsme moc rychlí, ale já bych to tak nebral. Auto funguje, navíc velký plus jsou pneumatiky. Michelin funguje a když se podíváte po tréninku, tak vozy s micheliny jsou vždy jednoznačně ve předu. Takže bych řekl, že to není tím, že máme o třídu lepší auto, ale těmi pneumatikami.

Je to jenom pneumatikami?
A potom samozřejmě záleží na tom, jak tým dokáže auto postavit, aby gumy vydržely během závodu konstantní. Je tedy otázka, co nás čeká příští závod. Ale 70 kilo už je velká zátěž. Dneska jsem to sám cítil a když jsem jel za Piccinim do kopce, tak už mi ujížděl i s těmi 30 kily, co jsem měl já. Prostě jsem ho nestíhal. 70 kg už je zase něco jiného. Asi bych měl 30 kilo shodit... (smích).

Jaká bude oslava?
Teď jedu zpátky do Prahy a je možné, že další víkend už pojedu zase závod formule 3000. Ten se jede na Oscherslebenu. Budu rád jestli ho pojedu, protože to bude taková předpříprava na závod FIA GT, který se tam pojede o měsíc později.

Jaké je střídat formuli a sportovní vozy?
Musím se přiznat, že teď jsem hodně unaven, protože jsem pět víkendů po sobě závodil. Ale jinak mi vždycky trvá jen pět kol, abych přepnul, a pak je to zas dobrý.
    
Závodítě každý víkend, kdy budete mít dovolenou?
Dovolenou? Tak to je asi úplně poslední otázka v mém itineráři... No, asi možná někdy v zimě, protože v téhle chvíli je těžké něco plánovat.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž