Antonio Albacete (vpravo) na okruhu v Mostě.

Antonio Albacete (vpravo) na okruhu v Mostě. | foto: Karel Pešek, MF DNES

Albacete je favorit i v Česku, shodují se čeští truckeři

  • 0
Kdo je favoritem víkendového Czech Truck Prix, když ne čeští piloti? Právě oni ukázali na španělského divocha Antonia Albaceteho a jeho rudého býka, tedy červený MAN. Zatím evropskému šampionátu tahačů vévodí, sekunduje mu jen německý obhájce Hahn.

"Antonio je pro mě favorit. V Mostě je hodně rychlý. Pokud jsem několik let zpátky mohl na domácím okruhu vyhrát, tak největší zlobr, který mi to mohl překazit, byl právě Albacete," tvrdí David Vršecký z roudnické Buggyry, dvojnásobný evropský král.

Podobně smýšlí i Adam Lacko ze židovické MKR Technology: "Albacete má největší šance." Třetí český zástupce Frankie Vojtíšek přikyvuje: "Ale dařit se bude i Vršeckému, v Mostě je pravidelně rychlý. Hahn bude míchat pořadím na čele, může i Maďar Kiss."

Pořadí mistrovství Evropy tahačů

1. Albacete (Šp., MAN) 255 2. Hahn (Něm., MAN) 237 3. Oestreich (Něm., MAN) 197 4. Vršecký (Česko, Buggyra) 185 5. Kiss (Maď., MAN) 175 6. Lacko (Česko, Renault) 126 7. Bösiger (Švýc., Renault) 117 8. Mäkinen (Fin., MAN) 111 9. Reinert (Něm., MAN) 68 10. Major (Maď., MAN) 46

Multišampion Albacete sesbíral v šesti víkendech 255 bodů, druhý Hahn 238. Třetí se drží Němec Oestreich (197), na nějž dotírá Vršecký, je 12 bodů zpět. Lacko je šestý (126), Vojtíšek šestnáctý (6).

"Albacete jezdí ve výborné formě. I Hahn. Loni byl neporazitelný, letos už je to lepší," šibalsky se pousmál Vršecký. "Oestreich s Kissem jsou nevyzpytatelní. Vyhrajíli, nebude to překvapení." České stáje nehodlají pod hradem Hněvín hrát jen epizodní roli. "Chceme být vidět. Nejvíc, jak to jde," nakázal Jan Kalivoda, manažer Buggyry. Kromě Vršeckého nasadí i testovacího jezdce Matějovského, náhradu za zraněného Jegorova. "Vršecký v Rusku ukázal, že se může měřit s nejlepšími. S Albacetem měl na tisícinu vteřiny stejný čas v měřeném tréninku. Je schopen eliminovat technický náskok soupeřů svojí dokonalostí a precizností. Tovární vozy MAN Albaceteho a Hahna jsou o krůček napřed."

Což hatí i plány Maria Kresse, majitele MKR Technology. "Snažíme se být nejlepší, ale bohužel naši soupeři jsou mnohem silnější než my. To nás také nutí více riskovat a každý risk s sebou může přinést velké chyby, řadu dalších problémů nebo selhání," řekl Kress. "Nemáme šampionát rozjetý tak, jak jsme si přáli, ale nikdy nebudeme házet flintu do žita."

V zázemí obou týmů bude rušno, třeba MKR navštíví i stříbrný olympionik z Londýna, vodní slalomář Vavřinec Hradilek. "A kdo bude u nás? Nevím, Karel Gott asi ne," chechtal se Vršecký.

V pátek volné tréninky, v sobotu a v neděli je scénář stejný: měřený trénink, pak superpole deseti nejlepších, následuje hlavní závod, nakonec hendikepový s otočeným pořadím nejlepší osmičky na startu.

Kromě tahačů se jedou i formule Renault, polský pohár KIA Lotos Race a Renault Clio Cup Bohemia. Vstupenka na svah stojí na sobotu 200 korun, na neděli 350. Do paddocku za 700 a 870. Pořadatelé čekají velkou návštěvu. "Každoročně se počítá až ke stovce tisíc diváků," uvedl Michal Marek, sportovní ředitel autodromu.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž