A právě tento závod může řady vítězných posádek ještě dále rozšířit – o první letošní vítězství totiž velmi usiluje tým Vitaphone Maserati. Ale tipovat na vítěze v závodech gétéček je letos velmi ošidné. To ostatně nejlépe dokládá i situace v průběžném hodnocení, které je vyrovnané více nežli kdykoliv předtím. Vždyť šestici nejlepších jezdců od sebe dělí pouhý jediný bod!
Na startu čtvrtého mistrovského závodu, který bude hostit okruh Oschersleben nedaleko Magdeburgu, se představí opět 28 vozů. Z nich asi největší motivaci pro závod mají jezdci týmu Vitaphone Racing. Andrea Bertolini s Michaelem Bartelsem se sice dělí s dvojicí Christophe Bouchut - Xavier Maassen o průběžné první místo, ale na jejich kontě letos ještě není žádné vítězství. A to je v mistrovském týmu něco, na co tu nejsou moc zvyklí.
Závod v Německu je navíc pro tým domácím závodem, takže se dá předpokládat, že se ze všech sil vynasnaží právě zde tuto situaci změnit. To ostatně potvrzuje i Andrea Bertolini: "Oschersleben je z mnoha důvodů pro nás nejdůležitějším okruhem. Maserati tady zvítězilo ve všech závodech od roku 2004. A já osobně jsem tady už od roku 2003 vždy stál na stupních vítězů, včetně dvou vítězství v roce 2004 a 2006. A hlavně, pro Michaela Bartelse a celý tým je to domácí závod. Ale musíme se zlepšit, protože v Adria jsme zahodili téměř jisté vítězství kvůli hloupé chybě," dodal italský jezdec, který se na závod už velice těší.
Do Německa se těší i vítěz posledního závodu v Itálii Mike Hezemans. "Už se moc těším – z tohoto okruhu mám svoji vůbec nejlepší fotografii, když jsem tam s corvettou předloni proletěl vzduchem!" usmívá se vzpomínce na nehodu, kterou tehdy naštěstí přestál bez následků.
. Průběžné pořadí po 3 závodechJezdci GT1 Jezdci GT2 |
Otazník doposud visí nad startem vozu Lamborghini Murciélago domácího týmu IPB Spartak Reiter Engineering. Kvůli účasti na závodu v Le Mans tým vynechal poslední závod seriálu v Adrii, ale domácího závodu se samozřejmě chtěl znovu zúčastnit. Bohužel jejich jezdec Petr Kox měl o víkendu vážnou nehodu při závodě ADAC GT Master v Norisringu a do závodu nemůže nastoupit. Otázkou tedy zůstává, zdali se během tak krátké doby podaří týmu nalézt vhodného náhradníka.
Naopak na startu tentokrát nebudou chybět Češi. Česko-německá stáj GTO Charouz Racing se tak po krátké přestávce znovu představí s oběma vozy Mosler MT900. Přestávku, kvůli které vynechal poslední závod v Adrii, věnoval tým testování a intenzivní práci na zlepšení výkonu amerických vozů.
"Bylo třeba změnit řadu věcí, což se nám i díky úpravě předpisů FIA podařilo," říká šéf týmu Antonín Charouz. "Jde například o nové, účinnější brzdy a také větší restriktory." Na německé trati se představí posádky, které fanoušci znají z předchozích startů. Tandem Štěpán Vojtěch, Kenneth Heyer a dvojice Adam Lacko, Aleš Jirásek.
Neméně zajímavý bude jistě i pokračující souboj Ferrari - Porsche v kategorii GT2. Italská značka má letos na svém kontě již dvě vítězství, zatím co její německý konkurent pouze jedno, a na domácí půdě si tak jistě bude chtít svoje skóre ještě vylepšit.
Závody gétéček mají na okruhu v Oscherslebenu již poměrně velkou tradici. Letos se zde protagonisté seriálu sejdou již podeváté. V loňském roce si tady třetí příčku v kategorii GT2 vybojoval, společně s britským kolegou Timem Mullenem, Jarek Janiš. Jestli se i letos některému z českých jezdců podaří vystoupat na stupně vítězů, ukáže až nedělní závod.
Čeští fanoušci mohou kvalifikace i závod sledovat v přímém přenosu televizní stanice SPORT 5.