Robert Kořistka

Robert Kořistka | foto: Repro: Petr Sagner / eWRC.cz

Chtěl jsem být třetí ve třídě, říká poslední český závodník Kořistka

  • 0
Slávu vítězů sice sledoval jen z velké dálky, ani Robert Kořistka ale nemusel mít v cíli Barum Rally pouze smutnou náladu. A to přesto, že byl na 76. místě vůbec posledním českým jezdcem. Projetí cílem se totiž dalším 36 zúčastněným vozům z nejrůznějších příčin vůbec nepodařilo.

"Pro mě je to však opravdu velké zklamání," svěřil se v rozhovoru pro MF DNES. Hned však ujišťuje, že jej první neúspěch na prestižním šampionátu nezlomil. "Aspoň budu příště chytřejší, budu vědět, kde si dát pozor," doufá závodník.

Poslední závodní den sváděl s posledním běloruským týmem neustálý boj. Podobně jako vedoucí jezdci závodu Jan Kopecký, Freddy Loix a Juho Hänninen. Mladý závodník, který přijel na barumku vůbec poprvé, jezdí rallysprintové šampionáty. Tam je mnohem úspěšnější. "Tady jsme si to chtěli zkusit," vysvětlil.

Premiérová jízda bohužel nevyšla. Ve startovním čísle měl přitom tým ze Vsetína hned tři jedničky. Ještě na začátku závodu se držel na druhém místě za vedoucím týmem své třídy. Tedy devítky. "Sledovali jsme jejich časy a pořád se srovnávali. První dvě erzety jsme byli maximálně spokojení. Jeli jsme sem s tím, že budeme třetí ve své třídě," upřesnil Kořistka.

Třetí rychlostní zkouška ale pro posádku znamenala začátek potíží. Na Trojáku přišla první technická závada. "Utrhli jsme lyžinu motoru, přestalo nám to řadit a půl hodiny jsme auto opravovali, abychom mohli vůbec dojet do cíle," popsal mladý závodník. Ve své třídě nakonec dojel poslední.

Podle něj se na závadách podepsal i fakt, že jeli na konci závodu. "Trať byla rozbitá už po prvním kole," vysvětlil.

Mezi rychlostními zkouškami sledovali stav závodu podobně jako diváci. Přímo v autě měli k dispozici on-line výsledky. "Nedělní honička Kopeckého s Hänninenem byla výborná. Ale Bělorusy, se kterými jsme se předháněli zase my, jsme nesledovali," prozradil.

Divácky atraktivní erzetu Maják, která se ve Zlíně jela naposledy před dvaceti lety, si pochvaloval. "Ráno to bylo sice uklouzané a auto se sotva dalo udržet na cestě, ale při druhé zkoušce už bylo sucho a líbilo se mi to," zhodnotil. "Je to pro mě zklamání. Aspoň budu příště chytřejší, budu vědět, kde si dát pozor."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž