Chceme v Asii závodit i nadále, říká šéf rallye týmu Škoda Motorsport

Michal Hrabánek, šéf Škody Motorsport | foto: Škoda Motorsport

8 2014
Longyou, Čína (Od našeho zpravodaje) - Třetím rokem v řadě ovládají české závodní vozy Škoda Fabia S2000 dva kontinentální šampionáty. Kromě „domácí“ Evropy uspěly také v asijsko-pacifickém seriálu. O tom, jak toto exotické dobrodružství začalo a co středoevropskému týmu přináší, vypráví šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek.

„Snad až na Blízký východ pro nás jiné regiony nemají smysl. Takže víc už dosáhnout nemůžeme,“ poznamenal Hrabánek během Čínské rallye, která letošní Asijsko-pacifický šampionát uzavírá.

Kontinentální tituly Škody

Mistrovství Evropy

2012 - Juho Hänninen (Finsko)

2013 - Jan Kopecký

2014 - Esapekka Lappi (Finsko)

Asijsko-pacifické mistrovství

2012 - Chris Atkinson (Austrálie)

2013 - Gaurav Gill (Indie)

2014 - Jan Kopecký

Proč jste se rozhodli závodit v Asii a Pacifiku?
Všechno začalo v roce 2012, kdy si australský tým MRF pořídil dvě fabie. Ani jsme nepředpokládali, že by se naše auto dostalo do těchto končin. I když je získali od jednoho soukromého týmu, byli jsme v kontaktu a postupně jsme svá jednání zintenzivnili. Na poslední závod do Číny jsme sem poprvé poslali sestavu mechaniků i techniků a tým podpořili. Australan Atkinson vyhrál titul a my se pak rozhodli, že do seriálu vstoupíme víc. S MRF jsme utvořili joint venture, což z naší strany obnáší jednu posádku spolu s partou mechaniků a techniků. Loni jsme uspěli s Indem Gauravem Gillem, letos má titul Honza Kopecký.

Je to logisticky hodně složité?
Stávající forma je pro nás nejelegantnějším řešením. Je jednodušší podpořit tým na začátku sezony materiálově a pak sem jen posílat lidi. Ušetří se spousta starostí, práce i peněz. Logistika je na australském týmu, který region dobře zná. Zařizovat tyto věci z Mladé Boleslavi by bylo moc komplikované.

Kopecký vede

Jan Kopecký během Čínské rallye

Jistý vítěz asijsko-pacifického mistrovství Jan Kopecký míří za čtvrtým vítězstvím v šestidílném seriálu. Po polovině Čínské rallye suverénně vede, před druhým Japoncem Sumijamou má téměř pětiminutový náskok.

Kopeckého jediný vážný soupeř a stájový kolega Gaurav Gill z Indie sice vedl, ale kvůli poškozenému zavěšení předčasně odstoupil. Kopecký už předtím triumfoval v Nové Kaledonii, Austrálii a Japonsku.

Jak byste charakterizoval úroveň tohoto šampionátu?
Pravidelných účastníků sice není moc, ale všechny závody mají svoji úroveň a atmosféru. Vždyť třeba tady v Číně jede přes sto aut. Pozitivní je také velká publicita ve zdejších médiích. Ve vztahu k tomu, kolik to stojí a co to přináší, jde o dobrou aktivitu.

Přinesou zdejší starty nějaký efekt pro Evropu?
Je to hodně vzdálený svět. Ale všechny automobilky vědí, že tento region je jiný než Evropa a Amerika a je těžké sem proniknout.

Budete tady startovat i za rok?
Jednání se dělají na poslední chvíli, protože seriál začíná pozdě v průběhu roku. Nepředpokládám, že bychom rozhodli ještě letos. Asi to bude na začátku příštího roku. Ale rádi bychom tady zůstali. Jen nevím, jestli to bude ve stejné formě jako letos.

V seriálu startujete zejména proto, že vrcholí v Číně, která značku Škoda enormně zajímá. V této zemi ovšem mají vlastní rallyeový šampionátu. Neuvažujete o tom, že byste vstoupili do něj?
Problém je v pravidlech, která jsou mnohem volnější než jinde. Závodit tu může skoro všechno. Místní Škoda postavila několik aut podle čínských předpisů a jsou v rámci možností úspěšní. Víme o sobě, vyměníme si informace, ale oni jdou vlastní cestou, protože nemají důvod přebírat naše auto.

Jak moc se tato auta liší?
Zdejší pravidla jsou opravdu hodně volná. Je to takové udělej si sám.

Sport v roce 2019

20. 6. (Ostrava)
1. - 14. 7. (Londýn)
7. - 28. 7. (Brusel - Paříž)
31. 8. - 15. 9. (Čína)
27. 9. - 6. 10. (Dauhá, Katar)
20. 9. - 2. 11. (Japonsko)
26. 12. - 5. 1. (Ostrava a Třinec)

Nejčtenější

Na farmu už ne! Pomohl mu slovenský parťák, teď se Nečas chystá na galeje

Martin Nečas ze Charlotte se raduje po zisku Calder Cupu.

VIDEO Jako první se útočník Martin Nečas nedočkavě vrhl na kapitána Patricka Browna, jenž zrovna převzal...

Další rána pro Ineos, ve Švýcarsku skončil Thomas. Etapu ovládl Viviani

Britský cyklista Geraint Thomas na trati 19. etapy Tour de France

Po vážné nehodě Chrise Frooma postihla stáj Ineos další rána. Obhájce prvenství na Tour, velšský...

Bylo by snad lepší zemřít. Totti oplakává den, kdy opustil AS Řím

Francesco Totti na tiskové konferenci v Coni Palace v Římě oznamuje svůj odchod...

Ta láska neměla vyprchat nikdy. Ale skončila. „Jako bych umřel. Doufal jsem, že tenhle den nikdy...

Olympiakos Pireus. První soupeř Plzně na cestě do Ligy mistrů

Plzeňští fotbalisté se radují z vítězství na hřišti CSKA Moskva. Tři body jim...

Olympiakos Pireus, nedávný řecký hegemon, je soupeřem plzeňských fotbalistů ve 2. předkole Ligy...

Další sparťan ve Slavii. Budu to mít složitější než jiní, tuší Hovorka

Fotbalový obránce David Hovorka pózuje se slávistickým dresem. Do Edenu...

VIDEO Už během jara se proslýchalo, že na něj mají v Edenu spadeno. „Věděl jsem o tom, bavili jsme se s...

Další z rubriky

Rossi přirovnal zatáčku v Barceloně k parkovišti v supermarketu

Valentino Rossi v kvalifikaci na Velkou cenu Thajska.

Hvězdný motocyklový závodník Valentino Rossi kritizoval po nedělní Velké ceně Katalánska, kterou...

Alonso zopakoval triumf v Le Mans, pomohl mu však defekt druhé toyoty

Stáj Toyota slaví trumf v závodě 24 hodin Le Mans.

Fernando Alonso a tým Toyota Gazoo obhájili vítězství v automobilovém závodě 24 hodin Le Mans....

Moje chyba, uznal Pech. V Hustopečích dojel desátý

Václav Pech a Petr Uhel s Fordem Fiesta R5 během Rallye Český Krumlov.

Václav Pech, pilot plzeňského EuroOil-invelt teamu, propásl možnost vyhoupnout se do čela...

Najdete na iDNES.cz