Cestovní vozy mají svého Schumiho

Jarama - Tovární pilot Alfy Romeo Fabrizio Giovanardi je v mistrovství Evropy cestovních vozů podobným fenoménem jakým je v Grand Prix Michael Schumacher. Na co sáhne, to se promění ve zlato. Z letošních šesti závodů šampionátu jeho červený vůz týmu Nordauto již pětkrát projel cílem jako první. Ital tak má, podobně jako Schumi, bodový náskok, který jeho soupeři budou za normálních okolností jen ztěžka stahovat. Giovanardi ale ví, že konkurence nespí. "Jsem si jistý, že to o víkendu v Jaramě bude ještě těžší, než před týdnem v Brně," říká věčně zamračený pilot, který od roku 1998 nepřetržitě sbítá mistrovské tituly.Závody ME cestovních vozů v Brně - ZDE

"Závody v Čechách dokázaly, že náš náskok mizí," poznamenal závodník.

Hlavně proti Volvu S60 Prodrive Ricka Rydella se Giovanardi v Brně musel prosadit způsobem, který podle mínění nejednoho experta překročil hranici sportovního chování. Jak Ital odstranil švédský vůz, rozčílilo vedení Volva natolik, že v zasedání vedoucích týmů po závodě, které mělo určit budoucí směr vývoje závodů cestovních vozů, nemohli schůzující šéfové dojít k žádným konstruktívním rozhovorům.

Přímo po závodě řekl tiskový šéf šampionátu Fabio Ravaioli, že incident uškodil mistrovství. "To nebylo dobré pro náš šampionát. Fabrizio měl dostat trest stop and go," řekl Ravaioli.

Giovanardi vidí nehodu s Rydellem samozřejmě jinak: "Chtěl bych ještě jednou zdůraznit, že jsem do něj nestrčil úmyslně. Je mi líto, ale byl to právě on, kdo začal s "oťukáváním" a já jsem se jen snažil, zůstat na dráze."

S pohledem na příští závod má Giovanardi pro své soupeře jen slova chvály: "Volvo kvůli této nehodě nemohlo ukázat svůj plný potenciál. Ale i BMW se jasně zlepšily. Dirk Müller dojel oba závody před mým kolegou Larinim, což potvrzuje, že je jejich vůz dost rychlý. Dobrá, zatím máme silnější motor, ale jejich podvozek je velmi dobrý. Takže si pro Jaramu tak jistý nejsem."

Fabrizio Giovanardimu je šestatřicet let. V roce 1986 byl italským i světovým šampionem v motokárách, z nichž pak přestoupil do formule 3. Od sezony 1989 působil tři roky ve formuli 3000, ve které jednou vyhrál, hned v prvním roce ve Vallelunze. Do roku 1994 závodil v Italské Superturismu s peugeotem a od následující sezony se stal oficiálním jezdce značky Alfa Romeo a je jím dodnes. Italským šampionem byl v letech 1998 a 1999. Předloni a loni pak získal evropské tituly.

Fabrizio Giovanardi vede soupeře ve druhém závodě ME cestovních vozů.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž