Adam Lacko posílá polibek manželce po vítězství ve druhém závodě Czech Truck...

Adam Lacko posílá polibek manželce po vítězství ve druhém závodě Czech Truck Prixv Mostě. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

Lacko, klidná truckerská síla: Letošní šampionát tahačů bude řežba

  • 0
Adam Lacko o titul, Téo Calvet o první šestku, Aliyyah Kolocová o první desítku. Evropský šampionát tahačů o víkendu vypukne na maďarském Hungaroringu a česká stáj Buggyra chce být vidět. Jako vždy.

„Adam bude bojovat tradičně o titul, v nabité konkurenci to bude mít vedle Hahna, Albaceteho a Kisse těžké, ale má na to vyhrát. Je zkušený jezdec, klidná síla,“ věří své jedničce majitel stáje Martin Koloc.

Lacko je mezi šestnácti startujícími jedním ze čtyř mistrů Evropy. „Snad ještě nikdy jsem se netěšil na závodění tak jako letos. Šampionát bude těžký. Hahn se titulů nenabaží asi nikdy, Kiss se vrátil k MAN, Albacete získal díky stříbru z roku 2019 novou motivaci. Vyhraje ten, kdo udělá nejmenší počet chyb,“ odhaduje zlatý trucker ze sezony 2017, který v posledních pěti letech nechyběl ani jednou na celkových stupních vítězů. 

„Naše Buggyra DV21 vykazuje veškeré znaky vítězného auta, uvidíme, kam se posunula konkurence. Odhaduji souboj do posledního závodu.“

Z loňského šampionátu udělala pandemie koronaviru trosky, závodilo se pouze na konci srpna v Mostě a v polovině října na Hungaroringu. Promotér pak rozhodl, že se nebude vyhlašovat titul ani pořadí týmů. Lacko byl průběžně druhý o šest bodů za vedoucím Maďarem Kissem.

Sestava Buggyry zůstala stejná, Francouz Calvet a jedna z Kolocových dcer patří mezi naděje motorsportu. „Téo minulý víkend ve francouzském šampionátu ukázal, že může útočit na elitní šestku. Aliyyah se bude v první řadě učit, cílem jsou časy na úrovni nejrychlejší desítky a nějaké body,“ představuje si týmový boss Koloc.

Francouzský mladík tvrdí: „Táta sice bojoval s Martinem Kolocem o titul, nicméně šesté místo bude považovat v první plnohodnotné sezoně mezi evropskou konkurencí za úspěch. Čtyři mistři Evropy, k tomu Lenz, Reinert, Halmová. Určitě to nebude jednoduché, ale zároveň se jedná o správnou výzvu.“

Teprve šestnáctiletá Kolocová roli učedníka bere: „V dubnu jsem na Hungaroringu závodila s Mercedesem AMG - GT3 a celou dobu jsem si říkala, jak se na okruhu poskládají velké tahače. O víkendu se to dozvím.“

Poháru konstruktérů se zúčastní pět týmů, Buggyra do něj zapsala tandem Lacko - Calvet. „Pokud nevyhrajeme, nebude se jednat o konec světa, ale proč neudělat všechno možné pro vítězství,“ burcuje Koloc. „Titan má sestavu Albacete - Kiss (MAN), oba dohromady vybojovali pět titulů mistrů Evropy. To asi hovoří za všechny komentáře. Hahn a Halmová (Iveco) obhajují titul z roku 2019. Jsem docela zvědavý, jakým směrem se bude soutěž ubírat.“

Lacko tušení má: „Ve třech týmech jdou čtyři mistři Evropy, bude to řežba. Albacete a Kiss mají nejvyšší individuální ambice, uvidíme, jak jim to bude ladit.“

Milníkem šampionátu truckerů je, že pětitunová monstra bude pohánět biopalivo. „Trochu neskromně si troufám říct, že první vítězství na diplomatickém poli jsme zaznamenali ještě před začátkem šampionátu,“ míní Koloc. „Když jsme před lety začínali v truckracingu s ekologickým programem, byli jsme za snílky. Letos bude veškeré palivo v mistrovství Evropy pocházet z obnovitelných zdrojů.“

Evropský šampionát má letos sedm zastávek, po Hungaroringu následuje červencový Nürburgring, srpnový Most, zářijové Zolder a Le Mans, v říjnu se finišuje v Jaramě a Misanu. Přímé přenosy bude vysílat televizní kanál Sport 5.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž