Toto je moje železo. Sám jsem ho navrhl. S ním vyhrávám, říkal před dvěma lety v reklamě na Victory Red Tiger Woods. Nyní v nové reklamní kampani chybí.

Toto je moje železo. Sám jsem ho navrhl. S ním vyhrávám, říkal před dvěma lety v reklamě na Victory Red Tiger Woods. Nyní v nové reklamní kampani chybí. | foto: AP

Odvrací se od Woodse i Nike? Kampaň na nové hole bude bez něj

  • 1
Společnost Nike spustí v USA reklamní kampaň, ve které bude propagovat nové hole. Velkou změnou je ale to, že na billboardech a reklamních spotech se neobjeví tvář Tigera Woodse.

Nike v golfu = Tiger Woods. U většiny běžných golfistů toto tvrzení platí. Americká firma vděčí Woodsovi za postavení, které si na golfovém trhu vypracovala. A taky ho za to bohatě finančně odměnila.

Nyní ale nastává nová éra - v reklamní kampani na nové fairwayové dřeva Victory Red STR8-FIT, která se začnou prodávat 28. ledna, se Tiger Woods neobjeví. Hole měly být vytvořeny ve spolupráci s třinácti americkými golfovými hvězdami, které jsou tvářemi Nike.

Tigerova "vítězná červená"

"Ale promoční materiály se ani slovem nezmiňují o panu Woodsovi," píše internetová verze Wall Street Journalu. Přitom název Victory Red je odvozen od Woodsovy tradice nosit ve finálovém kole turnaje červené tričko.

Brožury k holím se podle serveru naopak zevrubně rozepisují o tom, jak hole na turnajích testoval loňský vítěz US Open Lucas Glover. Ten se spolu se Stewartem Cinkem, vítězem British Open, stává hlavní tváří Nike.

Prodejci se ztráty zákazníků nebojí

"To, co dával Tiger Woods Nike, byla důvěryhodnost. Když s vašimi holemi hraje někdo, kdo vyhrává, dáváte tím lidem najevo, že máte top vybavení," řekl Tom Stine, spoluzakladatel firmy Golf Datatech, která se zabývá sledováním golfového trhu. "Teď místo Woodse vyhrávají jiní. Nike má dva hráče, kteří loni vyhráli major, a ani jeden z těch chlapíků nenese jméno Tiger Woods," dodal.

Prodejci golfových holí se neobávají, že by se značka Nike bez Woodse neprodávala. Loni Nike zaznamenal pokles prodejů o jedenáct procent na 650 milionů dolarů, ale ten byl zaviněn hospodářskou krizí, jelikož údaje nezahrnují prosinec. Woodsova aféra vyplula na povrch až na přelomu listopadu a prosince.

"Za posledních deset let si Nike vybudoval velké jméno a očekáváme, že se bude dobře prodávat i letos," uvedl Matt Corey ze společnosti Golfsmith, největšího prodejce golfového vybavení na světě.

Woodse od vypuknutí aféry s milenkami opustilo hned několik sponzorů.

Čtěte více

Golfová divize Nike dříve v prohlášení uvedla, že podporuje Tigera Woodse a jeho rodinu, nehodlá vůči němu cokoliv měnit a těší se na jeho návrat.