Dějištěm šestého závodu světového mistrovství gétéček byl nový a divácky nesmírně atraktivní okruh v portugalském Algarve. Na jeho startu se sešlo 19 vozů. Bohužel nakonec nedorazil francouzský tým Luc Alphand Racing, kterému se přes všechnu snahu nepodařilo včas připravit k závodu svůj vůz Corvette, zničený požárem při návratu ze závodu v Budapešti.
Alespoň jeden z jeho jezdců, Xavier Maassen, který bojuje v průběžném pořadí šampionátu o čelní pozice, našel jako třetí jezdec azyl u brazilského týmu Sangari.
Kvalifikaci ovládl Bernoldi
A týmu Sangari se v Portugalsku opravdu dařilo. V kvalifikaci byl totiž nejrychlejší právě jezdec tohoto týmu, bývalý pilot formule 1 Enrique Bernoldi. Svým výkonem zajistil premiérový kvalifikační úspěch sobě i celému brazilskému týmu. A v neděli se pak naplno činil, aby výsledek z kvalifikace přetvořil i v úspěch při závodě.
Po startu se hned ujal vedení, sledován corvettou týmu SRT a trojicí černozelených vozů Maserati. Vzájemný souboj této pětice byl pak hlavním událostí úvodní třetiny závodu.
Skvěle ale rozjel závod i tým Pekaracing, dvojice Hezemans a Kumpen. Na rozdíl od svých hlavních soupeřů zvolil odlišnou strategii s brzkou první zastávkou. To se belgickému týmu vyplatilo a poté, co do boxů museli zamířit i jeho soupeři, se rázem ocitl na čele s nemalým náskokem před soupeři.
O tuto výhodu ho pak ale připravil výjezd safety caru, který si vynutila havárie, po které zůstal na trati olej z vozu Porsche týmu Prospeed.
První vítězství pro Ruffiera s Longinem
A i když se v závěrečné fázi závodu Mike Hezemans velice snažil, na lepší nežli druhé místo se mu již dosáhnout nepodařilo. Čelo závodu již v té chvíli ovládal James Ruffier, který společně se svým zkušeným belgickým spolujezdcem Bertem Longinem úspěšně překonal problémy s pneumatikami i radiovým spojením, které je trápily v úvodu závodu.
Když pak po dvou hodinách James Ruffier s více jak 30sekundovým náskokem před druhou corvettou týmu Pekaracing protnul cílovou čáru, vypuklo v týmu SRT obrovské nadšení ze zisku prvního letošní vítězství.
Safety Car ovlivnil průběh závodu
I samotný Ruffier dal po dojezdu zcela volný průchod emocím, které u něj jeho premiérové vítězství v nejsilnější kategorii vyvolalo. "To byl úžasný víkend," radoval se. "Auto bylo opravdu, ale opravdu skvělé a já jsem šťastný za celý tým i za mého spolujezdce. Je to pro celý náš tým opravdu velký úspěch."
To druzí v cíli, Hezemans s Kumpenem, už tolik nadšení neprojevovali. Hlavně Hezemans se netajil zklamáním a rozhodnutí o výjezdu Safety caru kritizoval. Nicméně i druhé místo zajistilo této dvojici dostatečný počet bodů a posun na první místo v tabulce průběžného hodnocení jezdců GT1.
Dělí se však o ně se svými největšími soupeři, posádkou prvního Maserati týmu Vitaphone, Bartelsem a Bertolinim, kteří v Portugalsku skončili na pátém místě.
Ramos potěšil domácí fanoušky
O vzrušení na trati se ještě v samotném závěru opět postarala trojice vozů maserati a corvetta brazilského týmu. Tato skupinka bojující o třetí místo sváděla mezi sebou po několik kol napínavé souboje, ze kterých jako nejúspěšnější vyšla posádka Ramos - Müller s vozem Maserati MC 12 týmu Vitaphone. Především pro domácího Ramose to byl skvělý výsledek.
"Bylo to skvělé závodit před domácími fanoušky. A bylo jich tu spoustu. S umístěním na stupních vítězů jsem proto velmi spokojený," radoval se Ramos.
Na brazilský tým tak nakonec zbylo až čtvrté místo. O šanci na lepší umístění ho připravil především trest v podobě průjezdu boxovou uličkou po kolizi s vozem Ford GR týmu Marc VD.
Ital svému vítězství nevěřil
Podobnou radost jako Ruffier prožívali v kategorii GT2 Niki Cadei a Alvaro Barbara Lopez z týmu AF Corse. Také pro ně to bylo jejich první vítězství.
"Ještě pořád tomu nemůžu uvěřit! Po výjezdu safety caru jsem se musel několikrát ptát, aby mi potvrdili na jaké jsem pozici," radoval se Cadei. "Já jsem tolik toužil vyhrát právě tento závod, který je tak blízko mého domova ve Španělsku," doplňoval ho Barba Lopez. "Jsem velmi šťastný; je to fantastické…."
Další závod čeká na jezdce již za 14 dnů ve Francii. Po dvou letech se tak gétéčka vrací na špičkový testovací okruh formule 1 Paul Richard HTTT, nedaleko Le Castellet.
Oficiální výsledky závodu1. Ruffier/Longin (Corvette Z06) 2:01:39.556 hod. Průběžný stav FIA GT po 6. závodech – GT1: Průběžný stav FIA GT po 5. závodech – GT2 |