Williams musí zlepšit zejména aerodynamiku

Groove - Tým Williams s největší pravděpodobností splní alespoň jeden z vytyčených cílů pro sezonu 2002. Zdá se, že o druhé místo v Poháru konstruktérů již stěží může přijít. Před následující sezonou však čeká další, o poznání těžší úkol. Přiblížit se na dosah vládci formule 1 posledních let, Ferrari. Gerhard Berger, sportovní ředitel dodavatele motorů BMW, je přesvědčen, že nejvýraznější krok vpřed musí učinit v týmu samotném ve vývoji šasí. "Pokud chceme být na úrovni Ferrari, musíme učinit obrovský skok vpřed. Jako jsme my před dvěma lety radikálně vylepšili motor, nyní musí Williams zdokonalit konstrukci šasí," uvedl Rakušan.

Před Williamsem rozhodně nestojí nijak jednoduchý úkol. Obzvlášť po letošní sezoně, která proměnila formuli 1 ve "formuli Ferrari". Berger je však přesvědčen, že inženýři stáje jsou schopni na základě rozboru současné situace učinit během zimní pauzy masivní krok vpřed, samozřejmě s pomocí BMW.

"Williams už pozměnil svůj tým aerodynamiků," odůvodňoval Berger. "A my jim rovněž nabídli pomoc i v dalších oblastech. Myslím, že jim můžeme být ještě více prospěšní, než tomu bylo dosud."

Tak, jaký asi bude rok 2003? Ferrari v současné formě a se současným kádrem je téměř nemožné za tak krátký časový úsek začít pravidelně porážet. S tím souhlasí i Berger, který tvrdí, že hlavním cílem Williamsu není porazit italský tým, ale být jim v závodech vyrovnaným soupeřem, a to již v prvním dějství roku v Melbourne.

"Musíme být na jejich úrovni již v samém začátku sezony," vysvětloval. "Nevěřím, že bychom je byli schopni předjíždět a porážet. Prostě se pokusíme klást jim mnohem větší odpor než letos."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž