Osudné se to stalo Michaelu Schumacherovi hned dvakrát po sobě v letech 2011 a 2012. Udělal dvě chyby a ani jednou závod nedokončil.
Za svou agresivitu doplatili také například Kamui Kobayashi, Rubens Barrichello, Kimi Räikkönen, Mark Webber či Daniel Ricciardo.
Naposledy se v Singapuru závodilo v roce 2019, Ferrari díky Sebastianu Vettelovi s Charlesem Leclercem získalo double, na stupních vítězů je doplnil Max Verstappen. Velkou cenu nedokončili po kolizi Räikkönen a George Russell, odstavit svůj vůz musel Sergio Pérez.
Velká cena Singapuru 2019 |
Vůbec poprvé se s asijskou tratí tehdy seznámil Lando Norris, který se stal nováčkem sezony. On osobně řadí okruh Marina Bay ke svým nejoblíbenějším.
„Je to jedna z nejstresovějších tratí, protože je zde mnoho příležitostí k havárii a k drahým chybám. V některých ohledech je podobná Monaku, ale obecně je mnohem hrbolatější, je na ní více rychlých úseků a je tady mnohem více zatáček,“ řekl Norris pro Sky Sports.
„Závody v Singapuru jsou na začátku trochu klidnější, protože se tam špatně předjíždí a člověk si chce hlídat pneumatiky. Ale pak nastane moment pro zastávky v boxech a najednou se z pocitu uvolněnosti přenastavíte na to, že jedete naplno každé kolo a každou zatáčku. Je to jedna z mála příležitostí, jak získat pozice,“ dodal.
Slova Norrise o klidných startech nepotvrzuje Velká cena z roku 2017, kdy se ještě před první zatáčkou dostal Verstappen do klinče mezi dva vozy Ferrari. Pro všechny skončil závod už v prvním kole.
Před třemi lety dojel Norris sedmý a právě tato pozice je mu v poslední době souzena. Vždyť šest bodů si odnesl v pěti z posledních šesti závodů s výjimkou Velké ceny Belgie, kde skončil dvanáctý.
„Singapur je skvělý pro kvalifikaci, ale velmi složitý pro závod. Pokud se mi podaří zajet dobré kolo v kvalifikaci, mohl bych si odnést slušný počet bodů ze závodu a konečně prolomit prokletí sedmého místa,“ tuší Norris.
Stejně jako Norris jel svůj první závod v Singapuru v roce 2019 Alexander Albon. Tehdy dojel v Red Bullu šestý.
Nyní se Albon vrací do paddocku po komplikacích po operaci slepého střeva, která ho vyřadila z Velké ceny Itálie, kde ho zastoupil debutant Nyck de Vries. A právě Albon byl jedním z vícero jezdců, kteří na sociálních sítích sdíleli svou přípravu na náročný víkend.
Do pooperační rekonvalescence musel zakomponovat i chystání se na nepříznivé singapurské podmínky.
„Moje příprava na Singapur byla trochu jiná než obvykle, ale cítím se dobře a udělal jsem vše pro to, abych se připravil na jeden z fyzicky nejnáročnějších závodů v kalendáři. Rozhodně nepodceňuji, o jak velkou výzvu půjde,“ odpověděl Albon na spekulace, jestli svůj návrat neuspěchal.
Činky zvedal v dlouhém tričku, chodil do kryokomory. Podobně se připravoval třeba Russell, který na rotopedu šlapal v bundě, Carlos Sainz si ho umístil dokonce do sauny. Jezdci se tak snaží připravit tělo na podmínky v Singapuru, ovšem pořádný test přijde až při pátečním prvním tréninku, kdy jezdci poprvé usednou do kokpitu formulí.
„Potíte se kvůli vlhkosti, vysokým teplotám, máte tendenci ztrácet tři nebo čtyři kilogramy tekutin. Fyzicky je to velmi náročné. Hlava musí být po celý závod připravená. Jakmile se uvolníte nebo ztratíte trochu soustředění, než se nadějete, je pozdě,“ ví Norris.
Víkend mají provázet teploty okolo třiceti stupňů Celsia, navíc na neděli ukazuje předpověď počasí déšť. Piloty tak pravděpodobně čeká mimořádně složitá zkouška.