Na druhé příčce skončil Hamiltonův týmový kolega Valtteri Bottas, třetí místo vybojoval Lando Norris z McLarenu.
„Cítím se neuvěřitelně. Vůz byl neskutečně připravený, a ať už jsem jel na jakékoliv sadě pneumatik, cítil jsem se v něm krásně. Samotného mě udivilo, jak šlo vše bez komplikací. Změny, které jsme ale v posledních dvou týdnech udělali, zabraly. Vidět pak tolik fanoušků v oranžovém byla skvělá motivace,“ řekl v televizním rozhovoru Verstappen.
Třiadvacetiletý pilot Red Bullu Verstappen vyhrál třetí závod po sobě, druhý na trati ve Spielbergu za sebou a 15. v kariéře. Na domácí okruhu jeho týmu udělal po dalším triumfu stylem start - cíl výrazný krok k sesazení Hamiltona z mistrovského trůnu. Mistr světa bude mít šanci vrátit úder za dva týdny v domácí britské Grand Prix.
„Jsme na míle daleko od Red Bullu. Potřebujeme přiložit všechny ruce k dílu. Soupeř zanesl na svůj vůz řadu změn a my naopak neaplikovali ani jednu,“ posteskl si pro BBC Hamilton, jenž naposledy vyhrál před dvěma měsíci ve Španělsku. Red Bull, který naproti tomu slavil šestý triumf po sobě, navýšil vedení v Poháru konstruktérů před Mercedesem na 44 bodů.
Druhé stupně vítězů zajel i třetí Norris a poosmé z devíti letošních závodů se umístil v první pětce. „Bylo to úžasné, i když jsem trochu zklamaný, že jsem v závěru ještě nestačil zaútočit na druhou příčku. Je ale krásné vidět, že můžeme už zase držet krok s Red Bullem a Mercedesem,“ doplnil Norris.
Úvod závodu před 132 tisíci fanoušky, mezi nimiž se před startem objevily na tribunách i odpálené světlice, výraznou změnu v pořadí nepřinesl. Vítěz kvalifikace Verstappen se udržel před Norrisem a třetí Sergio Pérez se dobře bránil před Hamiltonem. V průběhu prvního okruhu ale havaroval Esteban Ocon a na trať vyjel safety car.
VC Rakouska formule 1Podrobná reportáž ze závodu |
Nizozemský pilot Red Bullu udržel vedení i po restartu, do trablů se ale za ním dostal jeho týmový kolega Pérez. Při útoku na druhého Norrise vyjel po tvrdém souboji mimo trať do štěrku a propadl se na desátou příčku.
Na pilota McLarenu si později chtěl vyšlápnout i třetí Hamilton, ale na úspěšný manévr si musel počkat 20 kol, kdy již ztrácel na vedoucího Verstappena 10 sekund.
Pro Norrise následně bylo ještě hůř, neboť dostal za předchozí střet s Pérezem pětisekundový trest a propadl se na čtvrté místo. Bez penalizace ale později nezůstal ani Pérez. Dravý Mexičan, který slavil 200. start v F1, pokračoval v nebojácných střetech a tentokrát po dvou dalších soubojích s Charlesem Leclercem dostal postupně dvakrát stejný trest jako Norris. Zbytečný pětisekundový „double“ inkasoval také Júki Cunoda, který dvakrát přejel čáru při vjetí do boxů.
Momentky z trati ve Spielbergu |
Pořadí v čele se nezměnilo ani po výměně pneumatik a Verstappen v poklidu držel náskok na druhého Hamiltona. Ten ale začal hlásit 30 kol před koncem po předchozím nárazu na obrubník problémy s poškozením vozu a při rychlejší degradaci pneumatik ztrácel přilnavost. Z třetí příčky se proto na něj začal dotahovat Bottas a o 10 kol později dostal Fin zelenou, aby na týmového kolegu zaútočil. Před Hamiltona se poté dostal i Norris a sedminásobný šampion zastavil pro druhou výměnu gum.
O dramatický závěr se nakonec postaral i Fernando Alonso, který dvě kola před koncem předjel na 10. příčce George Russella a nedopřál mu tak první bod v sezoně. V závěrečném okruhu se na chvost pole propadli po vzájemné kolizi Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
Velká cena Rakouskazávod MS vozů formule 1 ve Spielbergu 1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:23:54,543, 2. Bottas (Fin./Mercedes) -17,973, 3. Norris (Brit./McLaren) -20,019, 4. Hamilton (Brit./Mercedes) -46,452, 5. Sainz (Šp./Ferrari) -57,144, 6. Pérez (Mex./Red Bull) -57,915, 7. Ricciardo (Austr./McLaren) -1:00,395, 8. Leclerc (Mon./Ferrari) -1:01,195, 9. Gasly (Fr./AlphaTauri) -1:01,844, 10. Alonso (Šp./Alpine) -1 kolo. Nejrychlejší kolo: Verstappen. Průběžné pořadí MS (po 9 z 23 závodů): 1. Verstappen 182 b., 2. Hamilton 150, 3. Pérez 104, 4. Norris 101, 5. Bottas 92, 6. Leclerc 62. Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 286, 2. Mercedes 242, 3. McLaren 141, 4. Ferrari 122, 5. AlphaTauri 48, 6. Aston Martin 44, 7. Alpine 32, 8. Alfa Romeo 2. |