Mezinárodní odvolací soud FIA v Paříži je poslední instancí. Letošní titul ještě majitele nemá.
Když zkraje října skončil poslední závod sezony ve španělské Jaramě, radostí křepčil domácí Albacete. Jenže po startu svým truckem "bouchnul" do tahače Davida Vršeckého, druhého pilota roudnické stáje.
Buggyra podala protest, který komisaři uznali. Albacetemu napařili penalizaci deset vteřin, Španěl kvůli tomu klesl v pohárovém závodě z druhého na třetí místo, díky čemuž o jediný bod získal titul Bösiger.
Tím příběh neskončil.
Cepsa, stáj Albaceteho, se odvolala ke španělskému národnímu soudu. Úspěšně. "Verdikt komisařů z Jaramy soud zrušil, Albacete dostal zpět dva body a teoreticky je o bod před Markusem. My se proti tomu odvolali do Paříže," líčí manažer.
Je přesvědčený, že modré tahače k titulu ve dvojicích přidají i nejcennější individuální trofej.
"Nebojíme se, jsme silní v kramflecích. Věcné argumenty jsou na naší straně, máme expertní posudky na data z telemetrie, průkazné videozáznamy," tvrdí Landsdorf.
Tribunál v Paříži v polovině listopadu rozhodl, že titul ve formuli 1 zůstane Finu Räikkönenovi z týmu Ferrari. Soud tehdy zamítl protest konkurenčního McLarenu, kterému vadilo, že po poslední Velké ceně sezony v Brazílii nebyly vozyBMWa Williamsu potrestány za užití podchlazeného paliva. Hamilton z McLarenu byl druhý o pouhý bod.
V tom je případ ze světa tahačů podobný. Ať už soud v Paříži dopadne jakkoli, podle šéfa Buggyry je jedno jasné: "I vítězství už je prohra. Bohužel se to dohnalo do této fáze a náklady na to jsou značné. Teď kolem milionu korun."
I bez ohledu na konečné rozhodnutí považuje šéf Buggyry letošní sezonu za fantastickou. "Zválcovali jsme kdekoho, podávali jsme výborné výkony a nějaké rozhodnutí od zeleného stolu naše hodnocení nezmění," zdůraznil Landsdorf.
Kvůli zákulisním tahanicím však Bösiger zvažoval, zda má vůbec pokračovat. "Byl trošku znechucený ze závěru sezony, z výkonů funkcionářů. Ale minulý týden jsme si plácli, bude za Buggyru jezdit dál. Když Švýcar podá ruku, je to hotová věc," těší šéfa roudnické stáje.
Parťáka mu bude opět dělat roudnický pilot David Vršecký. Na novou sezonu už se připravuje. "Třikrát týdně fitko, dvakrát squash. Dávám si hodně do těla. Jak prokázala praxe, co v zimě nacvičím, v průběhu sezony jako když najdu," svěřil se Vršecký pro týmový web.
Podle Landsdorfa se na českého jezdce zvolna začíná vytvářet tlak, že by mohl zaútočit na titul.
"Jenže problém je, že nejlepší výkony podává, když není pod tlakem. Od poloviny sezony byl jasně nejlepší v celém šampionátu," připomněl šéf Buggyry. "Ale pokud budeme mít jednoho mistra a druhého adepta, bude pro nás složité, jak dvojici řídit. Podle nástupu do sezony bychom museli zvolit strategii a kočírovat to," uvažuje Landsdorf.
Podle předběžného kalendáře odstartuje nový ročník šampionátu tahačů až v květnu, opět nechybí závod v Mostě.