Schumacher: Imola nebyla náhoda

  • 5
Nürburgring - Michael Schumacher chce dokázat, že jeho triumf v Imole nebyl náhodný. Nedělní Velkou cenu Evropy na německém okruhu Nürburgring chce popáté vyhrát. "S vítězstvím v zádech má člověk hned mnohem větší motivaci. V Imole Ferrari ukázalo sílu a takové výkony jsme schopni předvádět po zbytek roku," řekl Schumacher, který na druhém místě klasifikace ztrácí 15 bodů.

Sedminásobného mistra světa čeká prakticky druhý domácí závod za sebou, neboť v Itálii byl doma
jako člen týmu Ferrari.

Bývalý šampion chce potvrdit, že je zpátky v boji o titul, po obhajobě loňského prvenství ale prahne i obhájce a suverénní lídr pořadí Fernando Alonso.

Španělský pilot neskončil letos zatím hůř než druhý, takže počítá s tím, že bude útočit na další vítězství. "Momentálně jen nevíme, jak spolehlivé je Ferrari. Zatím lze říct, že jsou silní tam, kde byli vloni, a horší na ostatních okruzích," uvedl Alonso. Před rokem skončil Schumacher v domácím závodě pátý, Imola byla naopak světlým bodem sezony, když dojel druhý.

"Každopádně ale očekávám zase tvrdý boj. Síly jsou vyrovnanější, než průběžné pořadí napovídá," upozornil mistr světa s tím, že na Nürburgringu musí počítat také se stájí McLaren-Mercedes, kterou čeká rovněž domácí závod. Německo-britský tým vloni sahal po úspěchu, ale vedoucímu Kimimu Räikkönenovi upadlo v posledním okruhu kolo.

Schumacher hýří po triumfu ve Velké ceně San Marina optimismem. Doma, pár kilometrů od svého bydliště Kerpenu, se chce předvést. Vyhrál tu už čtyřikrát.

Smutný hrdina loňského závodu Räikkönen si naopak přeje v Německu úplně jiný závod, než jaký absolvoval v Imole. Na tamní úzké trati po nepovedené kvalifikaci neměl možnost příliš předjíždět a
musel se spokojit s pátým místem.

Pořadí MS po 4 závodech:

1. Alonso (Šp./Renault) 36 bodů
2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 21
3. Räikkönen (Fin./McLaren) 18
4. Fisichella (It./Renault) 15
5. Montoya  (Kol./ McLaren) 15
6. Button (Brit./Honda) 13

"I když to tu není zase tak široké jako třeba v Bahrajnu a Turecku, je tu pořád víc místa a možností k předjíždění. Nejlepší by ale bylo, kdybychom položili pořádný základ v kvalifikaci," řekl finský pilot. "Snad tu budu mít o trochu méně dramatický závod než vloni," vrátil se ještě k situaci, kdy jej zlomené kolo připravilo o vítězství.

Grand Prix má obvyklý program, takže začne pátečními volnými tréninky, do kterých zasáhnou i někteří třetí jezdci týmů. V sobotu se v kvalifikaci rozhodne o pořadí na startu, který je připraven na nedělní 14. hodinu.

Nürburgring je členitý, ale i rychlý okruh

N ü r b u r g r i n g (Německo) - Moderní dějiště pátého závodu mistrovství světa formule 1 Nürburgring představuje členitý okruh, na kterém lze ale dosahovat i rychlostí až 317 km/h. Trať o délce 5148 metrů tvoří šest levých a devět pravých zatáček, má výškový rozdíl 56 metrů s maximálním stoupáním 8,8 a klesáním 6,5 procenta.

Loterií v tamním regionu pohoří Eifel bývá poměrně nestabilní klima - v posledních letech piloti zažili během závodních víkendů nejrůznější podmínky od mrazivého počasí přes deštivé až po vysloveně horké dny. 

Nürburgring byl otevřen v roce 1984, jeho předchůdcem byl okruh Nordschleife, který měřil 22,8 kilometru. Dlouhá a velmi špatně zapamatovatelná trať měla 172 zatáček, nebyla příliš bezpečná a v minulosti na ní přišlo o život více než 80 jezdců. Těžkou havárii zde měl i legendární Rakušan Niki Lauda, který v roce 1976 téměř uhořel. Okruh byl poté po 50 letech fungování zbaven licence.

Všechny rekordy na aktuální podobě trati drží Michael Schumacher, nejrychlejší kolo v tréninku i v závodu zajel v roce 2004.

Charakteristika trati:

Délka okruhu: 5148 m.
Délka závodu: 60 kol = 308,863 km.
Nejrychlejší kolo v závodě: 2004, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) -1:29,468 = 207,144 km/h.
Nejrychlejší kolo v tréninku: 2004, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) -
1:28,351 min. = 209,763 km/h.
Nejrychlejší závod: 2001, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) - 1:29:42,724
hod. = 204,154 km/h.
Vítězové uplynulých pěti závodů: 2001 - Michael Schumacher, 2002 - Rubens
Barrichello (Braz./Ferrari), 2003 - Ralf Schumacher (Něm./Williams), 2004 -
Michael Schumacher, 2005 - Fernando Alonso (Šp./Renault).

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž