Jak se cítí vítěz loňského závodu 500 mil Indianapolis zpět na tomto místě?
Je skvělé, že jsem zpět v Indy a v Americe. Mám na Indianapolis jen samé dobré vzpomínky. Můj dřívější tým zde měl dokonce základnu. Takže to není jen kvůli loňskému vítězství, ale i kvůli všem lidem, s kterými jsem zde poslední dva roky pracoval. Myslím, že to v neděli bude velmi zajímavý závod, a doufám, že dosáhneme na přední umístění.
Patrick Head (technický ředitel Williamsu) vás před časem citoval. Prý jste řekl, že jste objevil, že každý okruh ve formuli 1 je do krajnosti dovedený sprint. Je to opravdu intenzivnější než to bylo v CART nebo při závodě 500 mil Indianapolis?
Těžko se to porovnává. 500 mil Indianapolis je naprosto odllišný závod. Styl jízdy musíte přizpůsobit jeho velké délce. Během závodu musíte více kontrolovat vůz a ostatní věci kolem. Naplno se jede až v úplném závěru.
Vídíte velký rozdíl, že minulý rok jste najížděl do první zatáčky na oválu (13. na okruhu) opačným směrem, než to bude letos. Je to velmi obtížná šikana.
Myslím, že to nebude problém. Mám to místo v dobré paměti. Vždyť to není ani rok, co jsem zde závodil naposled. Docela se na to těším, jak určitě víte, šikana je hodně klopená. Projíždí se v rychlosti 250, 300 kilometrů za hodinu. Není to však tak obtížné, jak se zdá. Vše probíhá bez problémů. Loni jsem se zde byl na závod F1 podívat a bylo zde mnoho díváků. Těším se, že letos to nebude jiné.
Připadá vám, že jste se zdokonalil jako pilot po příchodu do formule 1?
Ne, mé výsledky z poslední doby nejsou způsobeny zlepšením jezdeckých schopností. Když sednete do nového vozu, musíte se naučit mnoho věcí. Díky tomu se vyvíjíte a stávate se schopnějším pilotem. To jsou zkušenosti. Nejde říct, že jsem nejezdil dobře, když jsem závodil v CART. Jezdil jsem na hranici svých možností a maximálně využíval svých schopností. Stejně jako to dělám teď. Jen ve formuli 1 je třeba něco trochu jiného. Když jsem vyhrál Indy 500, byl jsem dobrý ve všem. V F1 ale musíte být na vrcholu neustále. Stále se závodí a testuje. Nemůžete zanedbat vůbec nic. Pokud chcete být konkurenceschopní, musíte se stále snažit být lepší než zbytek startovního pole. To je jediný způsob, jak dosáhnout vítězství.
Mluvil jste o rozdílech mezi závody formule 1 a jinými sériemi. Co jste očekával a co vás překvapilo v těchto závodech?
Myslím, že nejobtížnější ve formuli 1 je dostat vůz na ideální výkon. V CART s hladkými pneumatikami tolik nevadí, že nastavení není ideální. Vůz lépe drží, a můžete jet téměř naplno. S drážkovanými gumami ve formuli 1 je vše obtížnější. Pokud auto není dobře nastavené, máte velké problémy udržet ho na trati. Snadno dostanete smyk. Vše musí být sladěno dohromady. Formule 1 je prostě mnohem složitější.
Frank Williams má hlavní zásluhu na znovuzrození týmu. Před pár lety byl dole, teď je však zpět. Když má Williams letos opět dobré výsledky, všiml jste si nějaké změny u Franka. Je to člověk, který je vždy optimistický a veselý nebo to přišlo až tento rok?
Myslím, že když začala sezona byl Frank stejný jako vždy. Dělá tuto práci již velmi dlouho a pozná zda rok bude dobrý nebo špatný. Avšak myslím, že ani on neočekával čtyři vítězství. Toužili jsme vyhrát závod, ale čekali, že to bude mnohem obtížnější. Čtyři vítězství, čtyři pole position je však více. Věci se u nás hodně pohnuly kupředu a příští rok budeme ještě lepší.
Když jste přestoupil do formule 1, čekal jste, že budete svádět souboje s Michaelem Schumacherem? Bylo vaším cílem ho porazit?
Než jsem přišel do formule 1, nikdy jsem o Michaelovi Schumacherovi nepřemýšlel. Šel jsem do formule 1, protože jsem chtěl. Nejdřív musíte vždy přemýšlět o sobě samém a potom teprve o všech ostatních. Pokud se však budete neustále snažit dělat to nejlepší, výsledky přijdou. Ve své první sezoně jsem několikrát mohl porazit Michaela. Myslím, že ten chlapec je opravdu skvělý pilot.
Někteří jezdci formule 1 se nechali slyšet, že mají strach jet do USA v tuto dobu. Měl jste také nějaké obavy?
Ne, opravdu ne. Je velmi smutné, co se stalo, ale život jde dál a všichni musíme pracovat. Přijel jsem závodit a všechno ostatní musím na čas pustit z hlavy. Pokusím se spolu s ostatními pomoci lidem, aby na chvíli zapomněli.