Není sporu o tom, že mu pomohla závada na voze Maxe Verstappena. Po startu se na jeho red bullu zasekla zadní brzda a po pár kolech začal ze zádě jeho vozu stoupat zlověstný dým.
V té době však už byl Sainz v čele, ve druhém kole šel vpřed. Jak by jejich souboj dopadl, pokud by šampion neodstoupil, těžko soudit. Ale vydřené páté místo Sergia Péreze ukazuje, že atypický městský okruh Red Bullu nesedl jako předchozí podniky v Arábii, kde jeho jezdci neměli konkurenci.
Velkou cenu Austrálie F1 ovládlo Ferrari, triumfoval Sainz. Verstappen odstoupil |
Sainz jel skvěle, bez jediné chyby, stále byl nejrychlejším jezdcem na dráze, pronásledovatelům ujížděl. Šanci neměl ani jeho stájový kolega Charles Leclerc. „Jsem neskonale šťastný, tvrdá práce se vyplatila. Na tenhle návrat jsem se hodně nadřel,“ popisoval španělský pilot, jemuž hned v cíli gratuloval objetím a polibkem i jeho otec, slavný rallye jezdec a legenda Rallye Dakar Carlos Sainz starší.
„Ve druhém kole jsem v esíčkách za pomoci DRS předjel Maxe, šlo to dobře. Nevím, nakolik ho už tehdy zpomalovala ta brzda,“ popisoval.
Pracoval lépe s pneumatikami než jeho soupeři, zatímco Leclercovi se drolily a brzo po zastávce zpomaloval, Sainz podobné problémy neměl. Až do cíle si hlídal bezpečný náskok. „Bál jsem se jen výjezdu safety car. Pokud přijde v nevhodnou dobu, můžete se propadnout. Ale nestalo se, měl jsem štěstí a auto dovezl bezpečně domů.“
Hodně času v posteli
Cestu na start neměl Sainz jednoduchou. Před čtrnácti dny v sobotu putoval v Saúdské Arábii na operační stůl, zanícené slepé střevo muselo ven a poté následovala poměrně dlouhá rekonvalescence. „Hodně času jsem strávil v posteli. Bylo to pár těžkých dnů. Měl jsem chvíli strach, že Melbourne nestihnu,“ přiznává. Jeho náhradník Oliver Bearman byl v zemi protinožců připraven zasáhnout, ale nakonec nebylo jeho služeb třeba.
Devětadvacetiletý Sainz se vrátil v pátečních trénincích do kokpitu a postupně zrychloval. „Nebudu lhát, necítím se ideálně. Sice nemám při řízení bolesti, ale mám zvláštní pocity, cítím nepohodlí. Ale s tím se dá útočit.“
V kvalifikaci tak mohl potvrdit, že letos má nad týmovým kolegou navrch a Leclerca jasně porazil. Chvíli dokonce vedl, ale proti dokonalému kolu Maxe Verstappena neměl šanci. Skončil na druhém místě, se ztrátou 270 tisícin sekundy. „Byl jsem šťastný, že mohu bojovat s red bully, rychlost jsem postupně získal a začal si být jistý,“ popisoval.
Dělá Ferrari chybu
Svým triumfem Carlos Sainz potěšil Scuderii Ferrari, jejímu šéfovi Frédéricu Vasseurovi však nadělal také vrásky. Španěl totiž v týmu po sezoně končí, nebyla mu prodloužena smlouva. Na vině je příchod Lewise Hamiltona, mimochodem aktuálně ztrápeného, nevýrazného, pravidelně prohrávajícího s týmovým kolegou. Vasseur rozhodl, že si ponechá Leclerca, zatímco Sainz musí ustoupit.
Ačkoliv je tedy v týmu nechtěný a zatím nemá smlouvu na příští rok, vyhrává. A je lepší než protežovaný Monačan Leclerc, který pomalu dostává nálepku uplakánka F1.
Už v minulosti se hovořilo o tom, že Sainz má svým strategickým přehledem o závodě a taktickým myšlením navrch, letos je také rychlejší. A pokud ho má nahradit veterán Hamilton, který momentálně obtížně hledá cestu jen na bodované příčky, nabízí se otázka, zdali neudělalo Ferrari chybu.
Pokud bude Sainz v podobných výkonech pokračovat, měl by si pětapadesátiletý Vasseur začít chystat obhajobu pro vedením automobilky. Nebo vsadit svou pozici na to, že se Hamilton dokáže vrátit do bývalé formy.
Nerozuměl jsem otázceCarlos Sainz svým výkonem při Velké ceně Austrálie vybojoval pro Ferrari cenné body, jeho týmový kolega Charles Leclerc však navzdory oficiálním větám o skvělém výkonu a posunu pro celý tým, příliš šťastný nebyl. „V které fázi závodu jste si uvědomil, že už Carlose nedokážete dohnat?“ ptal se ho v cílovém prostoru pro dojezdu Guenther Steiner, který ještě loni šéfoval stáji Haas a letos přijal roli oficiálního speakera FIA. „Co? Nerozuměl jsem otázce,“ odpověděl s kamenným výrazem Leclerc. |