Enge nedokončil závod FIA GT v Brně

  • 1
Brno - Portugalec Miguel Ramos společně s Christianem Montanarim ze San Marina za volantem maserati ovládli dvouhodinový vytrvalostním závod mistrovství FIA GT na Masarykově okruhu v Brně. Tomáš Enge sedm minut před koncem kvůli poruše stroje zajel do boxů.

Enge s vozem Saleen odstoupil ze čtrnáctého místa bez naděje na
lepší umístění.

Při startu uplatnil zkušenosti bývalý pilot formule 1 Karl Wendlinger v astonu martin, dostal se do čela a diktoval tempo. Po půlhodině začal ale ztrácet náskok poté, co při předjíždění jednoho ze soupeřů vyjel z trati a nabral na pneumatiky hlínu s pískem.

Po vystřídání jezdců v boxu se dostala na první místo posádka Montanari, Ramos, která si už vítězství nenechala vzít.

Jediný český zástupce ve startovním poli Enge mnoho šancí na úspěch neměl. V kvalifikaci skončil na 14. místě poté, co komisaři týmu nařídili zmenšit na voze zadní křídlo a přidat 40 kilogramů zátěže, což je pravidlo pro stáje, které nejedou celé mistrovství.

"Bohužel se oproti sobotní kvalifikaci nic nezměnilo, neměli jsme šanci na úspěch," posteskl si Enge.

Po startu se sice o jedno místo zlepšil, navzdory snaze ale na další skok
ve výsledkové listině pomýšlet nemohl. Naopak sedm minut před koncem musel zamířit do boxů. 

Smůla potkala ve stejném čase i Brita Petera Koxe, jemuž upadlo levé přední kolo. Sice se po bleskové výměně vrátil opět na trať, naději na umístění na stupních vítězů však ztratil a musel se spokojit až s osmým místem.

Úspěšně si dnes v Brně vedli Erik Janiš s Jaromírem Jiříkem, kteří ztratili v prvním závodě GT3 až v samém závěru třetí místo, když Jiříka v posledním kole předjel Francouz Vannelet.

Ve druhém závodě Janiš, který slavil dvacáté narozeniny, soupeřům prohru vrátil a v posledním kole vybojoval riskantním manévrem třetí místo.

"V prvním závodě nám auto přestávalo ve druhé části fungovat, Jiřík měl problémy se udržet v posledních kolech na trati. Před druhým závodem se nám podařilo závadu odstranit. Pomohlo nám to v útoku na třetí místo, který se mi vydařil opravdu až na poslední chvíli," řekl Janiš.

Sprint divize 4 dnes po dramatické koncovce vyhrál Švéd Thed Björk s vozem Audi A4, který až na hraně pravidel předjel v posledním kole Němce Stefana Mückeho a cílem projel o 422 tisícin dříve. Třetí skončil Václav Nimč.

FIA GT 1: 1. Montanari, Ramos (San Mar./Portug./Maserati) 59 okruhů, 2:00:07,643 (prům. rychlost: 159,21 km/h), 2. Wendlinger, Sharp (Rak./Brit./Aston Martin) -17,555, 3. Kumpen, Longin (Belg./Corvette) -54,462, 4. Bertolini, Piccini (It./Maserati) -55,470, 5. Pier Guidi, Giannoccaro (It./Maserati) -55,814, 6. Mücke, Bouchut (Něm./Fr./Lamborghini) -56,913; Enge, Kofler (ČR/Rak./Saleen) nedokončili.
FIA GT 2: 1. Müller, Vilander (Něm./Fin./Ferrari), 2. Bruni, Orteli (It./Monako/Ferrari), 3. Ruberti, Mediani (It./Ferrari).
FIA GT3 - 1. závod: 1. Peyrolles, Ruffier (Fr./Corvette GT3) 1:00:09,572 (140,10 km/h), 2. Pirri, Von Gartzen (It./Něm./Corvette GT3) -7,230, 3. Vannelet, Moser (Fr./Švýc./Ferrari 430) -11,366, 4. E. Janiš, Jiřík (ČR/Lamborghini Gallardo) -12,289.
2. závod: 1. Von Gartzen, Pirri 1:00:40,342 (149,60 km/h), 2. Ruffier,
Peyrolles -6,180, 3. Jiřík, Janiš -37,412.
Divize 4 - sprint: 1. Björk (Švéd./Audi A4 DTM) 19:37,511 (165,18 km/h), 2. Stefan Mücke (Něm./Merecedes Benz CLK-DTM) -0,422, 3. Nimč (ČR/Mercedes Benz) -30,029, 4. Konopka (SR/Chrysler Viper) -1:40,340, 5. Liedl (SR/Audi TT DTM) -1:40,522, 6. Bezák (Švýc./Porsche 911 GT3) -2:07,502.
Divize 3 - 1. závod: 1. Horák 22:04,561 (146,84 km/h), 2. Lešinský -7,224, 3. Chabr (všichni Van Diemen) -7,461.
2. závod: 1. Lešinský 22:06,042 (146,68 km/h), 2. Chabr -0,543, 3. Horák -3,540

Vítězná radost posádky Miguel Ramos - s Christian Montanari.

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž