Pro kvalifikaci má již Tomáš připravený taktický plán, který by měl přinést co nejlepší výsledek: "Očekávám, že nejrychlejší časy se budou jezdit v úvodu první, eventuálně druhé kvalifikace. Pokud se ochladí, pak by se dalo zrychlit i v samém závěru druhé čtyřicetiminutovky. Proto použiji nové sady pneumatik v úvodu obou kvalifikací a jednu sadu si schovám na samotný závěr. Na rozdíl od Imoly by mělo panovat slunečné počasí, takže by to neměla být taková loterie. Komplikace však může způsobit nárazový vítr a zdejší okruh je hodně citlivý nastavení vozu, sebemenší změna podmínek vyžaduje jeho úpravu."
Tomáš očekává výrazné zrychlení časů, nový vůz Lola B2/50 byla v testech výrazně rychlejší, než loňský vůz: "V Barceloně jsme testovali v únoru a proti loňským testům jsme zrychlili asi o tři vteřiny a podobný rozdíl by měl být i mezi kvalifikacemi. V letošních testech jsem zajel třetí čas, ale to jsme měli problémy s benzínovým čerpadlem a navíc jsme tehdy měli k dispozici jediný vůz, ve kterém jsme se s Björnem střídali."
V přestávce mezi závody Tomáš pilně pracoval na fyzické kondici: "Hodně času jsem strávil prací na fyzičce, chodil jsem do posilovny, běhal a jezdil na kole, díky tomu jsem shodil 3 kila. Tím bych se měl v součtu s váhou vozu a výstroje dostat na hranici povolené minimální hmotnosti, která letos činí 660 kilogramů."
Tomáš Enge při předsezoních testech F3000 v Silverstonu s monopostem svého nového týmu Arden. |