"Je pár věcí, které jde udělat, aby se ušetřilo. Auta by se tak o vteřinu zpomalila, ale toho by si nikdo nevšiml. Pokud se týmy shodnou na společném postupu, nebude to nikoho diskriminovat, ale obrovsky to uspoří finanční prostředky," dodal šéf F1.
Minimálně tři stáje jsou dnes v ekonomických potížích. Naposledy to dal najevo Eddie Jordan, jenž se rozhodl omezit počet svých zaměstnanců o patnáct procent. Jordan je také jedním z posledních formulových soukromníků.
Debata o snížení stávajících gigantických nákladů probíhá ve světě grand prix už delší dobu, ale zástupci týmů se v názorech hodně liší. Špičkové stáje a ty z opačného konce výsledkové listiny se neshodují především v otázce plánovaného zákazu testů během sezony, které od roku chce zavést Mezinárodní automobilová federace. FIA také od roku 2004 plánuje, že na jeden vůz a jeden závodní víkend bude moci být použit jediný motor.
Ecclestone se obává, že ne všichni majitelé mohou nynější situaci ustát. "Je možné, že dříve či později to některé stáje nezvládnou a položí se. Nerad bych viděl, že by zmizely, ale stát se to může. Mnoho lidí v F1 jsou spíše nadšenci než obchodníci, někteří ani nikdy jinou firmu nevedli. U malých týmů je to jako v ruletě. Čím více peněz ztrácejí, tím více jich potřebují utratit," řekl Bernie Ecclestone.