Kopeckého, který v tomto roce plánuje starty v 10 ze 16 světových podniků, vůbec obklopuje vybraná společnost. V cestě na vrchol mu pomáhá firma, v níž je kromě Doohana i jezdec formule 1 David Coulthard a Pavel Turek, bývalý manažer stáje McLaren.
Když Doohan včera po jízdě vystoupil z vozu, který Kopecký pilotoval, žertoval: "Tak na takovou jízdu jsem už asi moc starý."
Nelíbila se vám?
Moc se mi líbila! Ani jsem se nebál. Cítil jsem se bezpečně, protože jsem z Honzovy jezdecké minulosti věděl, že příliš nebourá. On mě na druhou stranu vůbec nešetřil, jel hodně rychle. A mně je přece jen čtyřicet, jsem už starší pán.
Takže jste neměl chuť sednout si za volant?
Řídím strašně rád. Ale raději bych si fabii vyzkoušel někde bokem. Třeba na půl dne, abych se s ní sžil. Určitě si s Honzou nevyměním místo tady, kde jsou fotografové a kamery. Ostatně, v rámci charitativní akce jsem si rallye už dřív vyzkoušel.
Do Česka jste ale asi necestoval jen kvůli tomu, abyste se svezl v rychlém autě.
S Pavlem Turkem a Honzou si potřebujeme sednout a přesně domluvit úzkou spolupráci.
Ta spočívá v čem?
Máme velké zkušenosti i kontakty v motoristickém sportu. A toho chceme využít v Honzův prospěch. Pomoci s propagací jeho osoby, a tím ho výkonnostně posunout výš.
Co znamená výš?
Řekněme, že hlavním cílem je, aby vyhrál mistrovství světa. To je ale samozřejmě velmi složité, Honza tak daleko zatím není. Ale je mu teprve čtyřiadvacet, neustále se zlepšuje, což platí i o fabii. Takže předpoklady k cestě nahoru tady určitě jsou.
Mluvil jste o kontaktech. Jaké tedy ve světě rallye máte?
Mým přítelem je David Richards, majitel práv na WRC, nebo Colin McRae, který šampionát v roce 1995 vyhrál. Vůbec nejlíp se znám se současným pilotem Chrisem Atkinsonem, protože pocházíme ze stejného australského města.
Pro naši společnost je rallye jednou z aktivit v motoristickém sportu.
Týkají se další aktivity dalších českých závodníků?
Nějaká jednání probíhají, ale protože nic není definitivní, byl bych nerad konkrétní. V motorismu se všichni ve firmě orientujeme nejlíp, ale není vyloučeno, že se v budoucnosti zaměříme třeba i na fotbal.
Takže budete sledovat fotbalisty Austrálie na mistrovství světa?
To je povinnost, i když naše šance jsou malé. Já navíc nejsem žádný fotbalový znalec, mou vášní jsou stále silniční motocykly.
Jak se změnily za těch zhruba sedm let, co nezávodíte?
Nejsou už tak dobré, když v nich nejsem já! Ne, teď vážně: příliš se toho nezměnilo. Třeba v tom, že jako jsem byl tenkrát na vrcholu já, je teď fenoménem Valentino Rossi.
Mluví se o jeho přechodu do formule 1. Co byste mu doporučil?
Rozhodnout se musí sám, a pokud se rozhodne pro F1, popřeju mu hodně štěstí. Podle mě by to ale nebyl dobrý tah. Myslím, že to takhle chtěli vyvolat: lidé se o tom baví a oba sporty z toho profitují. Rossi je marketingově na vrcholu a je to Ital, stejně jako je italské Ferrari. Ale pokud by Rossi dva tři závody v F1 nezajel výsledky, Ferrari se ho rychle zbaví. Zato na motorce je výborný.
Vám závodění nechybí?
Ne. Splnil jsem si to, v co jsem ani nedoufal. Proto když jsem skončil, nepřišla lítost ani motivace k návratu.
Ani se vám nezdají sny, v nichž na motorce znovu závodíte?
To se stávalo, když jsem závodil, teď už ne. V životě jsem se posunul jinam a jsem s tím spokojený.