Loni se trápil, letos září. Je nepřehlédnutelný. V zimní pauze nasadil dietu a shodil pět kilogramů. Přitom už dřív byl hubený. Drastická opatření mu ale pomohla ubrat na každé kolo pár desetin vteřiny. Loni lepší týmový kolega Heidfeld mu nestačí.
"Jsem lehčí a inženýři tak mají větší prostor k práci s rozložením váhy na autě. Mohu říct, že letos si se strojem rozumím několikanásobně lépe," potvrdil třiadvacetiletý jezdec v pátek ráno před prvním tréninkem, zatímco okolo bez přestání blýskaly všudypřítomné blesky fotoaparátů.
Je hrdý na to, že díky němu a jeho umu se poprvé v historii hrála ve formuli 1 polská hymna. V Montrealu před čtrnácti dny vyhrál a stal se celkově 99. vítězem závodu formule 1. Pokud i ve Francii vyhraje nováček, oslaví kulatý triumf.
Kubica by samozřejmě radši viděl na nejvyšším stupínku sebe, předpokládá ale, že před ním stojí nelehký úkol. Počítá s tím, že kanadský závod, kdy mu téměř vše hrálo do karet, se nemusí opakovat.
"Bude to hodně těžké," odpověděl Kubica, když byl dotázán, zda se dokáže úspěšně postavit Ferrari a McLarenu i v Magny Cours. "V Kanadě nám pomohlo, že se neustále měnily podmínky a rozpadal se asfalt. Nastavení z tréninků nehrálo žádnou roli."
Z předchozích kvalifikací v Monaku a Turecku bylo patrné, že rychlost BMW-Sauberu je téměř o půl vteřiny na kolo nižší, než je tomu u dvou úhlavních soupeřů. A Francie by podle Kubici neměla být tratí, kde nebudou mít Ferrari s McLarenem problémy.
"Pokusíme se dát do Velké ceny vše a opět se možná podaří získat nějaký pěkný výsledek a udržet vedení v šampionátu. Snad využijeme trestu deseti míst na startu pro Lewise (Hamiltona) a odvezeme, co nejvíce bodů bude možné."
"Abychom výkonnostně dostihli Ferrari a McLaren, musíme ještě chvíli tvrdě pracovat. K tomu je potřeba víc než jedno vítězství," dodal talentovaný rodák z Krakova.