Ale i kdyby nehavaroval, měl by vítěz letošní Velké ceny Číny Vettel problémy získat vůbec nějaké body. V době "rozborky" svého býčího monopostu v první zatáčce kroužil až na třinácté příčce.
Ne snad, že by auto Red Bullu tak náhle ztratilo konkurenceschopnost, ale se super-měkkou směsí pneumaik, s níž jel Vettel kvalifikaci, si nedokázalo poradit. Po startu se začal Vettel Massovi na Ferrari vzdalovat, ale netrvalo to dlouho a Brazilce měl zpátky na zadním křídle.
S ojetými gumami byl třetí pilot celkového pořadí mistrovství světa rád, že udržel monopost na trati. Než v jedenáctém kole zamířil k mechanikům do boxů, ztrácel na vedoucího Buttona tři vteřiny na jedno krátké monacké kolo.
"Ztratil jsem v prvním úseku opravdu hodně času. Byli jsme přesvědčeni, že na krátkém prvním úseku budou ty pneumatiky stačit, ale bohužel to bylo jinak," popisoval Vettel, který nenavázal na loňský výsledek, kdy bylo jeho páté místo nečekaným úspěchem.
Tentokrát ho sjeté gumy připravily o jakékoliv naděje a na tvrdých skončil v bariéře. Nebylo se na co a na koho vymlouvat.
"Jsem zklamaný, ale to se občas stává. V Monaku stačí malá chyba a je po všem."
Radost tak přinesl do Red Bullu alespoň Mark Webber. Australan po startu z osmé příčky postupoval rychle vpřed. V prvním úseku ho sice zdržel pomalý Kovalainen, ale v závěru se blížil oběma Ferrari.
"Před cílem Mark ukázal, že jsme pořád rychlejší než Ferrari," je přesvědčen šéf týmu Christian Horner. "Ke konci závodu se k nim blížil, bohužel ne dost rychle na to, aby je ještě ohrozil."
Výsledky závodu najdete ZDE