Alonso s Renaultem se suverénně odpíchl z první pozice na startu, a už do úvodní zastávky u mechaniků si vypracoval téměř třicetivteřinový náskok na všechny soupeře - jel závod sám pro sebe a celý okruh nenadělil pouze dvěma kolegům na stupních vítězů.
Španělský pilot si připsal před nadšeným francouzským publikem, které přálo domácí automobilce Renault, pátou výhru v ročníku a Mmistrovství světa vede s náskokem 24 bodů.
Räikkönen se i po výměně motoru a následném propadu na 13. místo na roštu nemusel v závodě starat o nikoho jiného než o Alonsa. Už po úvodním dotankování paliva se vrátil na dráhu jako druhý. Dokázal, že jeho předzávodní slova o stupních vítězů nebyla planým chvástáním.
"Stejně jsem ale zklamaný. Páteční výměna motoru nám zničila víkend," narážel na technický problém Räikkönen. "Ztratil jsem jen dva body, takže to nakonec nedopadlo tak tragicky, ale já chci především vyhrávat závody."
"Pokud by nestartoval tak vzadu, asi by vyhrál," komentoval Finův výkon třetí Schumacher a ke svému uvedl: "Prostě nejsme dost rychlí."
Michael Schumacher třetím místem ukázal současné možnosti Ferrari - na Renault ani McLaren nemá, ale na stupně vítězů se probojovat může. Bronzová pozice mu patří i v celkovém pořadí šampionátu.
Sedminásobný mistr světa stanul potřetí za sebou v sezoně na stupních vítězů, nepovedlo se mu však připsat si další historický rekord. Pokud by totiž v Magny Cours zvítězil, stal by se prvním pilotem s osmi triumfy v jedné velké ceně.
Alonso vládl už kvalifikaci
Už v kvalifikaci Alonso naznačil, že po loňském druhém místě pomýšlí na vítězství. O desetinu vteřiny porazil Trulliho, jehož Toyota je však v závodě tradičně pomalejší. Největší hrozbou tak pro něj byli na roštu třetí Schumacher a podle mnohých i třináctý Kimi Räikkönen, který v sobotu odpoledne nešetřil sebevědomými slovy o stupních vítězů.
V Renaultu o všech nebezpečích, která by mohla překazit jejich triumf věděli, a proto Alonso nasadil hned po zhasnutí červených světel zničující tempo. Michael Schumacher musel na dráze, kde předjíždění patří do říše fantazie, pouze pozorovat zadní křídlo druhého Trulliho, takže když oba zajeli v osmnáctém kole pro nové palivo, Alonso vedl o více než 25 vteřin.
Ve Ferrari mezitím vymysleli, jak na Truliho Toyotu. Dali mistru světa do nádrže málo paliva, takže z boxové uličky vyjížděl Schumacher před Italem. Ale nikoli na druhém místě. Na stupně vítězů se mezitím natlačily zezadu útočící mclareny, které v té době zajížděly nejrychlejší kola velké ceny.
Duo monopostů s vikingskými rohy vedl Montoya, ale protože Kolumbijec zatočil do boxové uličky o tři kola dříve než Räikkönen, Fin se po návratu na dráhu radoval ze druhé příčky. Teprve nyní se v plné šíři ukázala velikost jeho kvalifikčního výkonu. Vybojoval třetí čas, přestože měl v nádrži mnohem více paliva než kdokoli jiný ve startovním poli.
Na startu druhý Trulli spadl už na pátu příčku, Fisichella s druhým Renaultem byl až osmý mezi vozy B.A.R.-Honda Buttona a Satóa. Kvůli závadě hydrauliky odstoupil Massa se Sauberem, čímž uvolnil cestu k bodům týmovému kolegovi Villeneuvovi.
Alonso zvolil na rozdíl od mclarenů strategii tří zastávek, a proto byl po prvním dotankování mírně rychlejší než Räikkönen, a zvýšil náskok na více než půl minuty.
Montoyovi nevydržela technika
Pár kol poté, co vedoucí Španěl podruhé vyjel z boxové uličky, přibyly šéfu McLarenu Ronu Dennisovi na čele další vrásky. Juan Pablo Montoya začal výrazně zpomalovat, a když se kolem něj prohnal Schumacher, bylo jasné, že je konec. Kolumbijec odstavil porouchané auto vedle dráhy. Úspěch týmu z Wokingu závisel opět pouze na Räikkönenovi.
Vpřed se zatím protlačil druhý Renault Fisichelly. Ital vydělal na skvěle naplánované druhé zastávce a přeskočil Buttona, Barrichella i Trulliho. Patnáct kol před cílem začal hrozit těsně za zádí třetího Schumachera. Čekala ho sice ještě jedna zastávka u mechaniků, ale mistr světa měl evidentní problémy s přilnavostí.
Rozuzlení souboje přineslo poslední Fisichellovo dotankování. Při výjezdu od mechaniků mu zhasl motor, a než mu ho technici nahodili, ztratil cenné vteřiny. Spadl na šesté místo za Trulliho. Mezitím na pomalý vůz doplácel Rubens Barrichello, jehož postupný pád se zastavil až na devátém místě. O bod ho připravil Villeneuve se Sauberem, který používá motory právě od Ferrari.
V poklidném závěru si všichni jezdci drželi pozice. Alonso se přiblížil zezadu i ke třetímu Schumacherovi, ale už neměl potřebu se někam hnát a kolem šachovnicového praporku projel téměř krokem. Po dvouzávodní pauze se radoval z vítězství.
"Chtěl jsem, aby si tu výhru užilo i co nejvíc lidí z továrny Renaultu, kteří byli v hledišti," dodal suverénní vítěz, jehož stáj se dočkala prvního domácího vítězství po dvaadvaceti letech.
Za velkého vedra, které dávalo zabrat především pneumatikám, si pro čtvrté místo a první body pro tým B.A.R.-Honda v sezoně dojel Brit Jenson Button. Jeho týmový kolega Sató dvakrát vylétl do kačírku a sám se tak připravil o šanci na body. Pátý byl Jarno Trulli s toyotou.
Seriál formule 1 pokračuje příští víkend Velkou cenou Británie v Silverstonu.
Výsledky Velké ceny Francie 2005:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h31:22,233 |
2. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +11,805 |
3. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +1:21,914 |
4. | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | +1 kolo |
5. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1 kolo |
6. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +1 kolo |
7. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +1 kolo |
8. | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | +1 kolo |
9. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +1 kolo |
10. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1 kolo |
11. | Takuma Sató | Japonsko | B.A.R. | +1 kolo |
12. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +2 kola |
13. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Jordan | +3 kola |
14. | Nick Heidfeld | Německo | Williams | +4 kola |
15. | Narain Karthikeyan | Indie | Jordan | +4 kola |
16. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +25 kol |
17. | Christijan Albers | Nizozemsko | Minardi | +32 kol |
18. | Patrick Friesacher | Rakousko | Minardi | +36 kol |
19. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +39 kol |
20. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +68 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 69 |
2 | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | 45 |
3 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 40 |
4 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 31 |
5 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 29 |
6 | Nick Heidfeld | Německo | Williams | 25 |
7 | Mark Webber | Austrálie | Williams | 22 |
8 | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | 22 |
9 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | 20 |
10 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 17 |
11 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | 16 |
12 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 7 |
13 | Alex Wurz | Rakousko | McLaren | 6 |
14 | Tiago Monteiro | Portugalsko | Jordan | 6 |
15 | Jacques Villeneuve | Kanada | Sauber | 6 |
16 | Jenson Button | Velká Británie | B.A.R. | 5 |
17 | Narain Karthikeyan | Indie | Jordan | 5 |
18 | Pedro De la Rosa | Španělsko | McLaren | 4 |
19 | Christijan Albers | Nizozemsko | Minardi | 4 |
20 | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | 4 |
21 | Patrick Friesacher | Rakousko | Minardi | 3 |
22 | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Red Bull | 1 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
Renault
Francie
89
2
McLaren
Velká Británie
71
3
Ferrari
Itálie
69
4
Toyota
Japonsko
53
5
Williams
Velká Británie
47
6
Red Bull
Rakousko
22
7
Sauber
Švýcarsko
13
8
Jordan
Velká Británie
11
9
Minardi
Itálie
7
10
B.A.R.
Velká Británie
5