Chicagský maraton prostě táhl, ve Spojených státech se co do zájmu umístil na stanicích CNN a NBC hned za obrázky hrůzných atentátů na Bali a zpravodajstvím z baseballové Světové série.
Atletika televizní diváky zajímá ještě mnohem víc než v minulosti, píše se na oficiálních internetových stránkách federace IAAF. Kromě tradičních událostí typu velkých šampionátů a olympijských her, kdy se na několik dní stává mnohdy nejžhavější sportovní událostí okamžiku, přibývají další úspěchy.
Například v Japonsku, kde má obrovskou tradici maraton. Olympijskou vítězku Naoko Takahašiovou, která loni v Berlíně jako první žena pokořila historickou bariéru dvou hodin a dvaceti minut, při jejím kousku vidělo úctyhodných 53,5 procenta Japonců, jež měli v tu chvíli zapnutou televizi.
Famózní vystoupení Felixe Sáncheze z Dominikánské republiky a Mexičanky Any Guevarové, aktulních vítězů Zlaté ligy, zase letos přinutila zástupce společností v Latinské Americe poprvé vysílat přímé přenosy z velkých evropských mítinků.
Krutá žízeň po atletice je doma ve Finsku, zvlášť, když se jedná o národní disciplínu země tisíců jezer. A tak před čtyřmi lety při finále oštěpařů na mistrovství Evropy v Budapešti zasedl k televizi každý čtvrtý občan země.