Mimoúrovňové řešení křižovatky podle dokumentu, který dnes schválili pražští radní, vytváří bariéry především pro pěší. Zároveň konzervuje současnou situaci.
„Ponechání mimoúrovňového řešení degraduje ostatní investice města do zlepšení prostupnosti této lokality,“ píše se v dokumentu.
V současnosti vede od Hlávkova mostu Bubenská ulice po mostě. Tramvaje ve směru od a na Strossmayerovo náměstí jej musí podjíždět. Prostor křižovatky by se tak měl v budoucnu srovnat do jedné úrovně. Současné řešení zároveň negativně ovlivňuje parter památkově chráněné budovy Elektrických podniků a komplikuje stavbu budovy filharmonie, píše se v materiálu.
K proměně prostoru si nechá město vypracovat hlukovou studii. Pro magistrát ji nechá vypracovat Institut plánování a rozvoje (IPR), který na ni dostane 605 tisíc korun. Dopravní podnik (DPP) v minulosti již nechal jednu studii vypracovat. Proti ní budou v té nové zahrnuta například moderní řešení výstavby tramvajových tratí.
Budova nové filharmonie má podle plánů stát u břehu Vltavy a bude součástí plánované zástavby na území Bubny-Zátory, kde vznikne nová čtvrť. Celkově má podle dřívějšího odhadu stát 6,1 miliardy korun, z toho 4,9 miliardy budou stavební náklady a zbytek projekt.
Na financování by se podle představ města měl podílet magistrát, stát i soukromí investoři. V nové filharmonii budou sídlit Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK nebo hudební oddělení Městské knihovny.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz