„Neplánujeme opravu, protože v tuto chvíli by ta oprava byla neperspektivní. Budeme připravovat projektovou dokumentaci a vysoutěžíme projektanta na stavbu nového mostu,“ vyjádřila se mluvčí TSK Barbora Lišková.
I přes to, že TSK plánovala opravu mostu, jeho životnost by podle Liškové už nebyla tak dlouhá a rozhodnutí je čistě ekonomické.
„To zajištění nám pomůže potom i při demolici a postaví se most nový. Je to ale otázka několika let,“ dodala Lišková.
Nyní TSK provede rychlé podepření mostu a postupně jej zajistí během jednoho nebo dvou měsíců více, aby vydržel a mohl by být čtyřicet let starý most v provozu.
Lišková také zmínila, že most bude podepřený po celou dobu, než se začne stavět nový. Provoz pod ním i na něm bude obnoven, budou však zavedena opatření, třeba snížení rychlosti při průjezdu. Trhliny se totiž za dobu monitorování zvětšily až o pět milimetrů.
Stavbu převezme ve středu odpoledne firma, která začne okamžitě pracovat. „Předpokládáme, že cena za toto podepření se bude pohybovat řádově v jednotkách milionů,“ řekla Lišková.
Most byl postaven v rámci výstavby Severojižní magistrály propojující sever Prahy s nově dostavěnou dálnicí D1 na jihu města. Do provozu byl uveden v roce 1980 technologií dodatečně předpínaných konstrukcí.