Přestože na záběrech z místa to v některých chvílích vypadá, že doprava kolabuje, podle oficiálních informací nabírají spoje maximálně několikaminutové zpoždění. V okolních ulicích byl kolem 9. hodiny běžný ranní provoz.
Tramvajová trať na Rašínově nábřeží mezi Palackého náměstím a Výtoní byla naposledy rekonstruována v roce 1979, tedy před téměř 43 lety.
Na měsíc a půl, od 15. února do 1. dubna, se tak prodlouží cesta pasažérům hromadné dopravy i řidičům. Pro auta směřující na Výtoň se však objízdná trasa v prvních třech týdnech zjednoduší.
V úseku vyznačeném červenými značkami pojedou auta ve směru z centra přes Novoměstskou náplavku
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Objížďka totiž vede ve směru k Výtoni přes náplavku. Řidiči sjedou na náplavku u Palackého náměstí u ústí Dřevné ulice a vyjedou u limnigrafu na Výtoni. Využít ji mohou od 15. února do 8. března. Trasa je dlouhá 200 metrů a na šířku zabírá jeden jízdní pruh.
Auta musí na náplavce zpomalit na maximální rychlost 30 km/h, to pohlídá radar. Chodce od aut oddělují betonové zátarasy.
Kvůli projíždějícím autům se pro pěší zúžil prostor na náplavce na 10 až 15 metrů. Také se uzavřela schodiště, která vedou z Rašínova nábřeží.
Barrandovský most se bude letos opravovat čtvrt roku, říká Scheinherr |
„Stávající trať je na konci životnosti, nelze ji donekonečna opravovat, DPP ji musí letos zrekonstruovat,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Město také rozšíří nástupiště zastávek Palackého náměstí a Výtoň, čímž by se měl zvýšit komfort a bezpečnost cestujících. „Zastávky vybavíme novým mobiliářem, vybudujeme na nich nové zábradlí, na náplavce pak ponecháme pro chodce a cyklisty většinu prostoru,“ doplnil Scheinherr.
Tradiční farmářské trhy na náplavce zůstanou i v době oprav, akorát budou posunuty dále směrem k železničnímu mostu.
Auta ve směru k Palackého náměstí a od 9. března i řidiče v druhém směru čeká objízdná trasa přes okolní ulice. Dopravní značky je povedou ulicemi Libušina, Vratislavova, Vyšehradská, Plavecká, Pod Slovany, Trojická, Podskalská, Dřevná a zpět na Rašínovo nábřeží.
Modré značky označují objízdnou trasu pro auta
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Již loni v létě město opravilo úsek od Výtoně po Podolskou vodárnu a pod Vyšehradským tunelem.
„Rekonstrukce Rašínova nábřeží souvisí i s výstavbou nové tramvajové tratě Modřany – Libuš, neboť potřebujme kontinuálně a spolehlivě jezdit z Palackého náměstí přes Podolí, Braník, Modřany až do Libuše,“ vysvětlil nutnost opravy Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
V rámci oprav dosavadní uložení kolejí kompletně nahradí moderní trať s antivibračními rohožemi a protihlukovými opatřeními. Bude tak o poznání tišší, což ocení obyvatelé přilehlých domů.
Rekonstrukce tramvajového úseku dlouhého 570 metrů vyjde celkově na 50 milionů korun.