„Jedná se o záležitost, která vznikla kvůli mrazům v posledních dnech. Jde o poruchu, která se zjistila endoskopicky při mimořádné kontrole kloubu mostního oblouku v místě inundačního mostu - most, který funguje jako most pouze v době záplav. Za normálních okolností je na suchu. Jedná se o část, která je mimo koryto řeky. Jedná se o necelých dvě stě metrů - od zastávky tramvaje Libeňský most po křížení s ulicí Voctářova,“ informoval náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib v České televizi.
Tato část je uzavřená pro veškerý provoz, jako to bývá v případě slepé ulice. „Probíhá tam vyparkování aut, nemohou tam chodit ani chodci, nemůže projet záchranka ani hasiči. Auta i chodci a cyklisti se přes Libeňský most dostanou, je tam možný přístup například Štorchovou ulicí,“ doplnil Hřib s tím, že bude nutné vyřešit urgentní podepření této části. „Není to podpírání mostu v korytě řeky - nemělo by to být extrémně složité, ale je to nezbytné.“
Jak dlouho bude omezení trvat, není zatím zřejmé. „Předpokládám, že to budeme vědět v průběhu následujících dnů, kdy se zjistí rozsah problému,“ dodal Hřib.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
„Problém Libeňského mostu je u jeho části ve Voctářově ulici. V mrazech tam provedli prohlídku a vyhodnotili, že není možné jej používat. Je nutné použít Štvanickou lávku,“ řekl pro iDNES.cz starosta Prahy 7 Jan Čižinský. Na Twitteru dodal, že prohlídka bude pokračovat v pátek.
„Tramvaje jsou odkloněné na celé trase, ale automobily přes hlavní most projedou. Technická závada je způsobena silným mrazem, časově to momentálně nedokážu odhadnout,“ potvrdila redakci tisková mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Kvůli havárii jezdí odklonem spoje na linkách 1, 6, 14 a 25. V úseku Dělnická - Maniny - Palmovka je postupně zaváděna náhradní autobusová doprava X1, informoval pražský dopravní podnik (DPP).
Libeňský most z roku 1928 je v havarijním stavu dlouhou dobu. V roce 2018 byl kvůli tomu dočasně uzavřen pro auta a MHD, v roce 2020 se při diagnostikách ukázalo, že všechny oblouky vykazují stejnou zatížitelnost jako v době stavby. V minulých letech se nejdříve počítalo se zbouráním mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, poté vedení magistrátu ale rozhodlo o opravě.
Kvůli potížím s výhybkou na Těšnově byl zhruba hodinu uzavřen také Hlávkův most. Jeho drobné úpravy měl DPP naplánovány letos na únor. Kvůli dnešní uzavírce Libeňského mostu ale zaměstnanci podniku nejdůležitější práce udělali již dnes.
„Je to z důvodu, abychom mohli na Hlávkův most pustit více tramvají. Pokud bychom práce neudělali, mohli bychom sem přesměrovat pouze jednu linku,“ řekl ČTK vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.
12. září 2020 |