Magistrát na Smetanově nábřeží koncem června dokončil první etapu úprav, při kterých nechal výrazně rozšířit chodník na jeho východní straně, vybudovat pás pro cyklisty, vysadit stromořadí a upravit tramvajové zastávky.
Zastávka Karlovy lázně je nově obousměrná a zastávka Národní divadlo u Hollaru se přesunula na úroveň Žofína, kde tak nyní tramvaje staví v obou směrech.
Rozšíření chodníků, vytvoření pásu pro cyklisty a doplnění stromů by v budoucnu mohlo čekat i druhou stranu nábřeží, které by podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra mělo sloužit v první řadě chodcům, cyklistům a tramvajím.
Znamenalo by to však zrušení vozovky a nutné omezení či úplný zákaz průjezdu aut po nábřeží, uvedl náměstek.
Budoucnost záměru bude záviset mimo jiné na výsledku podzimních voleb a složení nového vedení města. „Začneme připravovat projekt a já věřím, že se v následujících letech najde politická shoda, aby ten projekt byl realizován,“ řekl Scheinherr.
Dodal, že nyní se dokončují úpravy ulice Karolíny Světlé, na nové zastávky přibudou odjezdové panely a na podzim chce město rozšířit tramvajový ostrůvek na Staroměstské.
Náměstek také vypíchl nový pás pro cyklisty, který není vyasfaltovaný, ale tvoří ho těsně skládaná dlažba, která je beze spár a neklouže.
Ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR) Ondřej Boháč upozornil i na první pražský takzvaný sražený obrubník, který má zkosenou hranu. „Doufám, že není poslední, protože významně přispívá k bezpečnosti cyklistů,“ řekl.
Scheinherr doplnil, že obdobné úpravy ke zlepšení situace pro chodce, cyklisty a cestující MHD letos město uskutečnilo i na Rašínově a Masarykově nábřeží.