Téměř stoletá lávka překážela dalšímu rozvoji lokality, kde se v současnosti staví nová obytná čtvrť Smíchov City a chystá se stavba moderního dopravního terminálu.
Podle plánu Správy železnic (SŽ) od čtvrtečního rána na místě pracovali dělníci, kteří připravili konstrukci a její okolí ke snesení lávky, která je od 9. října uzavřená. Podle SŽ šly práce podle plánu.
Během noci na pátek pak dělníci část lávky rozřezali a pomocí jeřábu jednotlivé díly snesli na zem. Práce si vyžádaly přerušení vlakového provozu.
V pátek se jeřáb přesunul na další místo. „Během noci na sobotu bude pravděpodobně snesena i druhá část konstrukce. Tentokrát už si práce nevyžádají přerušení vlakového provozu,“ uvedl v pátek mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Po zbourání bude část lávky umístěna do Železničního depozitáře Národního technického muzea v Chomutově.
Během října začala postupná proměna nádraží Praha-Smíchov na moderní terminál. „Z uzavřené části mizí koleje, trakční vedení a další části infrastruktury,“ informovala na platformě X Pražská integrovaná doprava (PID).
Uzavření bourané lávky se setkalo s nelibostí místních, kteří ji hojně využívali a současný stav jim komplikuje cestu z Radlic na Smíchov. Její alternativou je buď dlouhá procházka okolo stavby nebo využití MHD, tramvají či autobusové linky.
Kvůli opravě nádraží zmizí lávka. Lidé roky nedojdou pěšky z Radlic na Smíchov |
V místě nebylo možné využít ani náhradní konstrukci, protože by překážela při výstavbě nového dopravního uzlu a sousedící čtvrti Smíchov City. Do otevření dopravního terminálu, které se plánuje na rok 2028, tak žádná lávka přes koleje na Smíchově nebude.
Nová bezbariérová lávka bude stát o necelých 200 metrů jižněji. „Po nové lávce bude možné přejít ze smíchovského přednádraží na radlickou stranu k Dobříšské ulici. Lávku doplní eskalátory a výtahy na jednotlivá nástupiště,“ popsala stavbu již dříve Městská část Praha 5 na svém webu.