Řidiči jsou přesvědčeni, že silničáři mohli pracovat už v době, kdy ve Škoda Auto došlo kvůli koronaviru k nucené, zhruba 40denní odstávce. „Rozkopali teď všechno jen pár dnů poté, co se výroba ve Škodovce znovu rozjela,“ stěžovali si řidiči na sociálních sítích.
Podle Jana Rýdla, mluvčího Ředitelství silnic a dálnic to ale ve většině případů nebylo možné. Například v souvislosti s Jičínskou ulicí, kvůli čemuž je uzavřen i sjezd na Jičín ve směru od Prahy. Nejdříve totiž bylo nutné dokončit rekonstrukci sjezdu na Bezděčín, přes který teď vede jedna z objízdných tras. I tak se ale silničáři snažili pracovat i v době koronavirové.
„V době, kdy byl koronavir a s tím i útlum dopravy, tak jsme se soustředili na některé přípravné práce, na které byly hotové projekty a mohli jsme je tak začít dělat,“ uvedl Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic. Zároveň ale upozornil na to, že naplánovat takto velké rekonstrukce je poměrně nákladné a náročné na čas.
Nová silnice z Mladé Boleslavi za miliardu průmyslové zóně neuleví |
„Reagovat z týdne na týden můžeme jen u určitých technologií a jen na zahájené stavbě. Zároveň se nemůžeme vrhat na práce, když není žádná jistota, jaký bude další vývoj v ekonomice. Také jsme neměli informace, jak dlouhá bude odstávka ve Škodovce,“ vysvětlil Rýdl.
Rekonstrukce Jičínské
V Jičínské ulici v Mladé Boleslavi teď budou silničáři pracovat na opravě povrchu silnice, vodorovného dopravního značení i veřejného osvětlení. Pracuje se tam na etapy a s omezením tam musí řidiči počítat až do 23. července.
Tím tam ale stavební práce neskončí. Silničáři se na hlavní výpadovku na Jičín vrátí ještě v době celozávodní dovolené Škoda Auto, kdy budou opravovat úsek směrem k Židněvsi. Tato rekonstrukce si ale vyžádá úplnou uzavírku komunikace.
Oprava dálnice i mostu
Naopak až do poloviny listopadu letošního roku budou probíhat stavební práce na rekonstrukci úseku dálnice od Svijan v Libereckém kraji až do Mnichova Hradiště u Mladé Boleslavi.
„Dojde tam k frézování a následné pokládce nových konstrukčních vrstev vozovky v tloušťce 14 centimetrů, prodloužení připojovací pruhu od Březiny, výměně a doplnění svodidel a dopravního značení, opravě krajnic a příkopů a snesení a výstavbě nového mostu,“ popsal rozsah prací Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic s tím, že ve směru na Prahu bude provoz sveden do jednoho jízdního pruhu až do 15. srpna.
Ostudné nádraží v Mladé Boleslavi má po letech šanci na proměnu |
Zde je ale jedno velké pozitivum pro řidiče: „Zhotovitel oproti zadávací dokumentaci zkracuje postupně omezení, z tohoto důvodu bude i sjezd a nájezd od Březiny otevřen o 23 dnů dříve, než se předpokládalo,“ dodal Studecký.
Může za to i koronavirová krize, díky které se tam začalo dříve pracovat. „V době trvání pandemie koronaviru covid-19, tedy od 9. března, bylo v rámci urychlení výstavby mostního objektu a zkrácení omezení na dálnici provedeno založení mostu s následnou výstavbou obou opěr, vlastně tak proběhla výstavbu mostu pod mostem,“ uzavřel Studecký.