Frekventovaná Korunovační ulice prochází rekonstrukcí už od léta. Součástí je také demolice starého a vybudování nového mostu, který v budoucnu umožní provoz na dvoukolejné trati do Kladna.
V pátek probíhá překládka nosníků, které bylo nejdříve potřeba do Prahy dopravit ze společnosti Prefa Pro v Brandýse nad Labem.
Do metropole cestovaly v noci jako nadměrný náklad vždy večer před usazováním.
„Nosníky jsou spřaženy s železobetonovou deskou, opěry jsou štíhlé a vysoké. Mostní objekt je založen plošně, čemu odpovídá navržena šířka základů 5,5 metrů,“ popsala mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Demolice starého mostu |
Nosná konstrukce je se spodní stavbou spojena pomocí vrubových kloubů - jako rozpěrák.
Rekonstrukce mostu začala z kraje července přeložkou všech inženýrských sítí, které teď vedou přes provizorní lávku. V srpnu potom následovaly výluky na trati kvůli demolici starého mostu. Ten nový se začal stavět zhruba v polovině srpna.
V plánu je ještě provedení definitivních přeložek sítí, vozovkového souvrství a úpravy předpolí. Hotovo by mělo být koncem listopadu a zprovozněno 10. prosince.
Korunovační ulice, která prochází rekonstrukcí, bude opět plně průjezdná v polovině prosince. Ulice je uzavřena od letošního července. „Termín zprovoznění ulice byl naplánován do 31. prosince 2016, ale ten se nám podaří zkrátit minimálně o 14 dní,“ řekla Lišková.
Menší hluk v ulici Pod Kaštany
Technická správa komunikací zároveň zajišťuje rekonstrukci vozovky v části ulice Pod Kaštany.
„Cílem je snížení hlukové zátěže od ulice V Tišině směrem k náměstí Pod Kaštany a na náměstí a od křižovatky s Korunovační k ulici Na Zátorce,“ říká Lišková.
Kamenná dlažba se vyměňuje za asfalt po etapách. „Součástí rekonstrukce je i úprava odvodnění vozovky a následně budou opraveny přilehlé chodníky, které dostanou povrch z pražské mozaiky kladené do vzorů,“ dodala Lišková.