„Říkali jsme od začátku, že věříme tomu, že jsme žádnou chybu neudělali, a že použijeme všechny dostupné prostředky, abychom prvoinstanční rozhodnutí zvrátili,“ sdělil serveru iRozhlas.cz ředitel DPP Petr Witowski.
Podle vedoucího komunikace podniku Daniela Šabíka se ale celý projekt určitě zpozdí a prodraží. „Nový termín budeme vědět, až budeme mít uzavřené smlouvy se zhotovitelem stavby druhého úseku metra D od stanice Olbrachtova po Nové Dvory a poskytovatelem monitoringu a pasportizace stavby stejného úseku,“ řekl.
Plán metra D v ohrožení. Antimonopolní úřad zrušil zakázku na jeho druhý úsek |
Část zadávací dokumentace napadla firma Metrostav DIZ ze skupiny Metrostav. „Úřad konstatoval, že zadavatel nastavil diskriminační zadávací podmínky týkající se prokazování technické kvalifikace, konkrétně pak předkládání referenčních zakázek souvisejících s dodávkami výtahů,“ uvedl již dříve mluvčí ÚOHS úřadu Martin Švanda.
Metrostav se sám tendru účastnit nemohl, protože mu loni v červnu pražský vrchní soud potvrdil tříletý zákaz účasti na veřejných zakázkách.
Do soutěže na zakázku za 25 miliard korun se přihlásila tři konsorcia složená ze 16 firem z pěti zemí. Podle serveru iRozhlas.cz a Radiožurnálu podala nejlevnější nabídku skupina Vinci společně s Porrem.
Výstavba metra D běží už rok, k propojení Pankráce a Olbrachtovy zbývá 60 metrů |
Ve výstavbě je nyní kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který je nejsložitější vzhledem ke stavbě přestupního uzlu na trase C. Dopravní podnik počítal s tím, že letos v říjnu plynule naváže stavbou dalšího úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory.
Dosud předpokládal, že na konci roku 2029 uvede do provozu první čtyřkilometrovou část stavby, na které bude včetně Pankráce pět stanic – mezi Olbrachtovou a Novými Dvory ještě Nádraží Krč a Nemocnice Krč. Pokud předseda ÚOHS rozhodnutí první instance potvrdí, byl by tento plán ohrožen. Firma by poté musela připravit novou soutěž s upravenými podmínkami.
25. dubna 2023 |