Přesná podoba dopravních omezení nebo postup prací bude teprve stanoven. Strahovský tunel je součástí městského okruhu a zprovozněn byl v prosinci 1997.
„Teď jsme 26 let od zahájení provozu a prostě nějaké investice si to žádá. Jeho kondice je naprosto klíčová pro fungování automobilové dopravy ve městě. Oprava tunelu nebude v konfliktu s opravou Barrandovského mostu, až ten bude hotov, tak teprve potom začneme něco dělat v tunelu,“ řekl Hřib.
Strahovský tunel se dočká nové signalizace, opravy potrvají do ledna |
Opravy se uskuteční ve čtyřech etapách a potrvají zhruba deset let. Silničáři při rekonstrukci zmodernizují veškeré technologie v tunelu, vybudují nové rozvodny, prodlouží odvodňovací šachty, vymění kompletně vozovky nebo vylepší bezpečnostní prvky. Opraven bude také v souvislosti s tím, že funguje rovněž jako kryt obyvatel v případě nutnosti. „Tunel je součástí bezpečnostního systému města,“ uvedl Hřib.
Přesný plán postupu prací, stanovení dopravních opatření, a to včetně objížděk, budou silničáři ještě v následujících letech řešit.
Předpokládané rozložení financování:2024 – 125 000 000 Kč 2025 – 150 000 000 Kč 2026 – 160 000 000 Kč 2027 – 450 000 000 Kč 2028 – 1 000 000 000 Kč 2029 – 1 325 000 000 Kč 2030 – 1 325 000 000 Kč 2031 – 1 350 000 000 Kč 2032 – 70 000 000 Kč 2033 – 45 000 000 Kč Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy |
Strahovský tunel je součástí vnitřního okruhu Prahy. Na severu na něj navazuje tunel Blanka, na jihu tunel Mrázovka. O stavbě Strahovského tunelu začalo město uvažovat začátkem 70. let 20. století. Průzkumná štola se začala razit v roce 1979 a stavba byla zahájená v roce 1985. Po rozsáhlých demolicích v okolí Švédské ulice začal Metrostav razit tunel od jihu a zároveň i ze středu směrem k severu. Úplně proražen byl v roce 1991. Zprovozněn byl 2. prosince 1997.
Mimo jiné systém Strahovského tunelu slouží jako součást ochranného systému metra a je propojen s trasou B. Z metra může být zásobován elektrickou energií nebo pitnou vodou.
22. června 2018 |