Strahovský tunel

Strahovský tunel | foto: TSK Praha

Strahovský tunel projde kompletní opravou za šest miliard, bude trvat 10 let

  • 17
Pražský Strahovský tunel bude v budoucnu kompletně zrekonstruován. Opravy technologií nebo vozovky však začnou nejdříve po skončení opravy Barrandovského mostu. Ta začala před dvěma roky a bude pokračovat ještě v následujících dvou letech. Celkové náklady rekonstrukce tunelu budou šest miliard korun. Dnes to oznámil náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).

Přesná podoba dopravních omezení nebo postup prací bude teprve stanoven. Strahovský tunel je součástí městského okruhu a zprovozněn byl v prosinci 1997.

„Teď jsme 26 let od zahájení provozu a prostě nějaké investice si to žádá. Jeho kondice je naprosto klíčová pro fungování automobilové dopravy ve městě. Oprava tunelu nebude v konfliktu s opravou Barrandovského mostu, až ten bude hotov, tak teprve potom začneme něco dělat v tunelu,“ řekl Hřib.

Strahovský tunel se dočká nové signalizace, opravy potrvají do ledna

Opravy se uskuteční ve čtyřech etapách a potrvají zhruba deset let. Silničáři při rekonstrukci zmodernizují veškeré technologie v tunelu, vybudují nové rozvodny, prodlouží odvodňovací šachty, vymění kompletně vozovky nebo vylepší bezpečnostní prvky. Opraven bude také v souvislosti s tím, že funguje rovněž jako kryt obyvatel v případě nutnosti. „Tunel je součástí bezpečnostního systému města,“ uvedl Hřib.

Přesný plán postupu prací, stanovení dopravních opatření, a to včetně objížděk, budou silničáři ještě v následujících letech řešit.

Předpokládané rozložení financování:

2024 – 125 000 000 Kč

2025 – 150 000 000 Kč

2026 – 160 000 000 Kč

2027 – 450 000 000 Kč

2028 – 1 000 000 000 Kč

2029 – 1 325 000 000 Kč

2030 – 1 325 000 000 Kč

2031 – 1 350 000 000 Kč

2032 – 70 000 000 Kč

2033 – 45 000 000 Kč

Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

Strahovský tunel je součástí vnitřního okruhu Prahy. Na severu na něj navazuje tunel Blanka, na jihu tunel Mrázovka. O stavbě Strahovského tunelu začalo město uvažovat začátkem 70. let 20. století. Průzkumná štola se začala razit v roce 1979 a stavba byla zahájená v roce 1985. Po rozsáhlých demolicích v okolí Švédské ulice začal Metrostav razit tunel od jihu a zároveň i ze středu směrem k severu. Úplně proražen byl v roce 1991. Zprovozněn byl 2. prosince 1997.

Mimo jiné systém Strahovského tunelu slouží jako součást ochranného systému metra a je propojen s trasou B. Z metra může být zásobován elektrickou energií nebo pitnou vodou.

22. června 2018

,